چکیده:
پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی در مورد تاثیر کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود کیفی عملکردی شهرداری تبریز است. جامعه آماری این پژوهش خدمت گیرندگان از واحد عوارض خودروی شهرداری تبریز است. حجم نمونه بدست آمده از جامعه آماری نامحدود برابر با 105 نفر می باشد که برای اطمینان بیشتر 121 نفر در نظر گرفته شد. جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی و تکمیل پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شده انجام گرفت. در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها می توان کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را در شهرداری تبریز بر کاهش هزینه دستیابی شهروندان به خدمات شهرداری، بر کیفیت ارائه خدمات شهرداری، کیفیت اطلاع رسانی شهرداری و میزان رضایت مندی شهروندان از شهرداری تبریز موثر دانست.
خلاصه ماشینی:
"بدین روی و نیز به دلیل آنکه فقدان هدایتهای راستین در عرصه حیات جمعی، منجر به آن میشود که طبیعت آمیخته به خودخواهی، حب ذات، استخدامگری، منفعتطلبی و ستیزهجویی بشر فضایی آکنده از ظلم و استبداد و زورمداری را بر جامعه بشری حاکم کند و وضعیتی به وجود آورد که بهطور حتم با اهداف اصیل انبیاء سازگار نباشد، از اینرو به حکم عقل لازم است تصحیح معیشت دنیوی انسانها و تلاش برای اصلاح مناسبات اجتماعی بشر، با فراهم نمودن تشکیلاتی منسجم و نظامیافته، بهعنوان هدفی بالتبع و قصدی ثانوی در سرلوحه برنامه انبیای الهی قرار گیرد که البته ممکن است توجه متفکران برجسته اسلام به هر دو امور دنیوی و اخروی در معرفی نبی بر اساس همین الزام عقل و نشئت گرفته از این واقعیت باشد که رسالت حقیقی انبیاء در رهنمود انسانها به سر منزل سعادت، بدون توجه به این نیاز اساسی بشر ناموفق و ناتمام خواهد ماند.
چنین نظرگاهی، بهویژه در خصوص پیامبر اکرم مورد تأیید آیات الهی است و قرآن کریم آن حضرت را بهعنوان کسی که برای دخالت در زندگی مردم اولی و دارای ولایت است معرفی کرده و ایشان را حائز فرمان حکومت بهعنوان نبی الهی دانسته است، میفرماید: «النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم» 1 به تصریح مفسران، این اولویت اختصاص به مسائل دنیوی و اخروی مردم ندارد، بلکه همه امور آنان، اعم از دنیوی و دینی را شامل میشود."