چکیده:
نظام ملی نوآوری، واژه ای است که امروزه رواج زیادی میان سیاستگذاران علم و فناوری یافته است. هدف اصلی مقاله حاضر نیز پرداختن به نظام نوآوری در حوزه ی صنایع فرهنگی می باشد که موضوعی بکر و نو ظهور می باشد که به تازگی در بین کشورهای پیشرفته و مقالات منتشره از سوی محافل علمی جهان مورد تاکید قرار گرفته و بسیاری از محققین اذعان داشته اند که خلا مطالعاتی در این مر به شدت مشاهده می شود. از سویی دیگر مقوله صنایع فرهنگی در دنیا و بخصوص در کشور ما رونق فزاینده ای یافته است و همچنین اهمیت دو چندان آن در این زیست بوم، ضرورت توجه ویژه به این موضوع را پر رنگ تر می نماید. لذا، نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی و تفاوت و پیچیدگی آن در این مقاله بر اساس مرور ادبیات موجود تشریح شده و بر اساس مدل مفهومی تنظیم گردیده است. در انتها مدل مفهومی از طریق مطالعه موردی تولید نرم افزارهای چندرسانه ای با موضوعات فرهنگی اعتبارسنجی و اعتبار بخشی گردیده است و پیشنهاداتی در راستای توسعه ی محصول فرهنگی مورد نظر، بر اساس نظام ن<اوری ارائه شده است.