خلاصه ماشینی:
"تغییرات پیدرپی و برقآسای فناوری ایجاب میکند که کشورهای در حال توسعه،بودجه لازم و درازمدت توسعه اقتصادی-اجتماعی خود اختصاص دهند کتاب مدیریت کیفیت در صنعت احداث سعی دارد که راهنماییهای لازم برای بسترسازی نظام سیستم مدیریت کیفیت در شرکتهای ساختمانی را به مدیران آنها ارائه دهد سازمان باید یک سیستم مدیریت کیفیت را ایجاد،مدون و اجرا نموده و آن را برقرار نگهدارد و بطور مداوم اثربخشی آن را برطبق الزامات این استاندارد بهبود بخشد سیستم مدیریت کیفیت سازمان براساس الزامات و خواستههای استاندارد بین المللی (2000-9001 ISO طراحی و ایجاد گردیده، مستند شده و در سطح سازمان به اجرا در میآید کارکنانی که کارهای تأثیرگذار بر کیفیت محصول را انجام میدهند باید دارای تحصیلات،آموزش،مهارتها و تجربه لازم باشند.
لذا در اجرای پروژهها باید سعی شود که محیط کار،محیط ایمن و مناسب باشد تا کارکنان اجرایی کارگاهها قادر باشند با استاندارد 2000-9001 ISO به دنبال ارتقاء کاربرد نگرش فرآینده در هنگام توسعه، اجراء و افزایش اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت با هدف افزایش سطح رضایت مشتری از طریق تأمین نیازمندیهای وی است هدف از تدوین نظامنامه کیفیت، تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت سازمانهای پیمانکاری براساس استاندارد 2000-9001 ISO در پروژههای مختلف میباشد مدیریت عالی سازمان همواره به دنبال حصول اطمینان از این موضوع خواهد بود که الزامات کارفرمایی بطور دقیق و شفاف تعیین شده و با هدف افزایش میزان رضایت کارفرمایان برآورده شوند آرامش خاطر به فعالیت بپردازند.
یکی از اهداف مهم مدیران سازمانهای پیمانکاری آن است که بطور مستمر اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت مستقر شده در سازمان را از طریق بکارگیری خطمشی کیفیت،اهداف کیفیتی،نتایج ممیزیها،تجزیه و تحلیل دادهها،اقدامات اصلاحی و اقدامات پیشگیرانه و نیز انجام بازنگریهای مدیریت بهبود دهد."