چکیده:
هدف پژوهش حاضر ، بررسی تا ثیر شرکت در کارگاه های خودکارآمدی حرفه ای بر اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه اصفهان بود . به منظور بررسی فرضیه های پژوهش در قالب یک طرح نیمه تجربی تعداد 26 آزمودنی به روش نمونه گیری تصادفی از بین کارکنان دانشگاه اصفهان انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. هر دو گروه با آزمون خودکارآمدی حرفه ای بتز و آزمون اشتیاق شغلی اترخت در پیش آزمون و پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند . در مورد گروه آزمایش دو جلسه آموزش انجام شد . و در گروه کنترل هیچ مداخله ای صورت نگرفت. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس نشان داد که شرکت در کارگاه های خودکارآمدی حرفه ای بر افزایش اشتیاق شغلی کارکنان دانشگاه اصفهان به طور معناداری موثر بوده است . هم چنین این کارگاه ها بر افزایش ابعاد سه گانه اشتیاق شغلی شامل انرژی حرفه ای، فداکاری حرفه ای و شیفتگی حرفه ای موثر بوده است.
The purpose of this study was the effect of career self efficacy workshop on work engagement of Esfahan university staffs. To investigate research assumptions، in semi experimental formatting، 26 subjects were selected through available sampling، and placed randomly in the experimental and control group. All two groups in a pretest، posttest were assessed by Utrecht Work Engagement Scale and Career self efficacy scale. The experiment group was exposed to 2 training sessions، the control groups was not exposed to any intervention. The result of this research showed that career self efficacy workshop increased work engagement also this workshops increased three dimension of work engagement.
خلاصه ماشینی:
نتايج اين پژوهش بـا اسـتفاده از تحليـل کواريـانس نشان داد که شرکت در کارگاه هاي خودکارآمدي حرفه اي بر افزايش اشتياق شـغلي کارکنـان دانـشگاه اصـفهان بـه طـور معناداري موثر بوده است .
González-Romá, Schaufeli, Bakker & Llorens 4.
نتايج آزمون لوين در مورد پيش فرض تساوي واريانس (رجوع شود به تصویر صفحه) براساس جدول ٣ پيش فرض تساوي واريانس هاي نمرات در دو گروه آزمايش و کنتـرل تأئيـد گرديده است (٠١٧=p) با توجه به رعايت اين پيش فرض تحليل کوورايانس انجام شد.
خلاصه نتايج تحليل کوواريانس مربوط به تاثير کارگاه هاي خودکارآمدي حرفه اي بر اشتياق شغلي در دو گروه آزمايش و کنترل (رجوع شود به تصویر صفحه) همان طور که درجدول ٤ مشهود است ، تفاوت بين دو گروه آزمايش و کنترل معني دار اسـت .
همان طور که 44 فصلنامه مشاوره شغلي و سازماني / دوره پنجم / شماره ١٧/ زمستان ١٣٩٢ در اين جدول مشاهده مي شود، ميانگين نمرات انرژي حرفه اي پس آزمون گروه آزمايش نسبت به پيش آزمون افزايش پيدا کرده است .
خلاصه نتايج تحليل کوواريانس مربوط به تاثير کارگاه هاي خودکارآمدي حرفه اي بر انرژي حرفه اي در دو گروه آزمايش و کنترل (رجوع شود به تصویر صفحه) 45 نتايج جدول ٧ نشان مي دهد که تفاوت بين دو گروه آزمايش و کنترل معنـي دار اسـت .
خلاصه نتايج تحليل کوواريانس مربوط به تاثير کارگاه هاي خودکارآمدي حرفه اي بر شيفتگي حرفه اي در دو گروه آزمايش و کنترل (رجوع شود به تصویر صفحه) نتايج جدول ١٣ نشان مي دهد که تفاوت بين دو گروه آزمايش و کنترل معني دار است .