چکیده:
تحقیق حاضر با هدف پاسخگویی به این سوال اساسی صورت گرفته است که راهبردهای استقرار مدیریت دانش در سازمان های نظامی جمهوری اسلامی ایران کدام است؟این تحقیق بر مبنای دستاورد تحقیق از نوع کاربردی،بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع توصیفی-موردی و بر مبنای نوع داده های مورد استفاده از نوع کیفی است.در این تحقیق پس از بررسی دیدگاه های نظری راجع به مدیریت دانش نظامی،مدیریت راهبردی دانش و عوامل کلیدی موفقیت در اجرا و پیاده سازی راهبردهای مدیریت دانش متغیرهای اصلی موثر بر اجرای راهبردهای مدیریت دانش شناسایی شد و پس از تایید جامعه آماری تحقیق در فرایند تدوین اهداف راهبردی و راهبردهای استقرار مدیریت دانش در سازمان های نظامی جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفت.جامعه آماری این پژوهش 35 نفر از اعضای شورای راهبری مدیریت دانش در سازمان های نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند که به روش کتابخانه ای و میدانی و با استفاده از ابزارهای پرسشنامه و مصاحبه داده های لازم جمع آوری شدند.داده های تحقیق با استفاده از شیوه های آمار توصیفی و روش تدوین راهبرد مورد تحلیل قرار گرفتند.نتایج تحقیق هفده هدف راهبردی و نوزده راهبرد استقرار مدیریت دانش را به ترتیب اولویت در سازمان های نظامی مورد مطالعه جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.