چکیده:
شتاب برداشته شدن مرزهای تجارت در بین کشورها، و عوامل تاثیر گذار محیطی، باعث
تغییر قواعد بازی در کسب و کار برای مدیران شده است. این شتاب روند تحولات از
مهمترین چالشهای مدیران سازمانها برای بقا و پویایی محسوب می شوند. بنابراین مدیران
شرکتها و از جمله مدیران شرکت صنعتی و بزرگ ایران خودرو و بویژه مدیران خودرو
سواری- که ضرورت بقا و پویایی آن، هم به عنوان یک اعتبار ملی و هم به عنوان یک
سرمایه گذاری هنگفت مطرح است- باید خود را برای رویارویی با این چالشها مجهز کرده و
آمادگی داشته باشند. مقصود این تحقیق نیز تدوین و تبیین الگویی برای کمک به افزایش
توانمندی و قابلیت اثر بخشی مدیران خودرو سواری برای رویارویی با چالشها و به منظور
حضور در کلاس جهانی صنعت است.
خلاصه ماشینی:
"جدول 8- نتیجه گیری کلی $$$ نتیجه گیری کلی 1- در چهار دسته نتیجه گیری مبتنی بر تحلیل یافته ها از نظر پوشش شوندگان سرفصل ویژگیهای شخصیتی مدیران شرکت ایران خودرو (خودرو ایران) در تمام بررسیها بالاتر از میانگین سطح کلاس جهانی قرار دارد و از بین مولفه های این سرفصل شاخصهای مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس از بالاترین جایگاه برخوردار هستند، که نشانه آمادگی مدیران برای پرورش و توسعه فردی و سازمانی است.
به بیان دیگر از نظر ما سرمایه گذاری از طریق آموزش بر روی مقوله های دانش و معلومات نظری، بینش و نگرش و همچنین توسعه مهارتهای حرفه ای برای پرورش و توسعه مدیران در مرحله اول تاکید می شود که با اثر بخشی مدیریتی بیشتر همراه است.
1- توجه به جایگاه و اثر بخشی بسیار زیاد ابعاد شایستگی خصوصا ویژگیهای شخصیتی 2- توجه به الزامات برای موفقیت طرح 3- رعایت متغیرهای ساختاری تاثیر ابعاد شایستگی مدیران و اثر بخشی مدیریت به ترتیب از بیشترین تاثیر تا تاثیر عادی: 1- ویژگیهای شخصیتی بویژه مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس 2- بینش و نگرش 3- مهارتهای حرفه ای 4- اعتبار حرفه ای 5- دانش و معلومات نظری 6- اعتبار عمومی نتایج یافته ها همگی تایید دارند که ویژگیهای شخصیتی مدیران اجرایی شرکت ایران خودرو (خودرو سواری) بالاتر از سطح میانگین کلاس جهانی قرار دارد."