خلاصه ماشینی:
"بنابراین،مدیریت سازمانهای دولتی تا زمانی که شرایط و محیط لازم را برای تحول اداری ضروری بوجود نیاورند متاسفانه مشکلات اداری اجتماعی ما روزافزون خواهد شد،از طرفی چون ایجاد طرز تفکر سیستمی سازمانی در رابطه با فرهنگ جامعه است،نقش مؤسسات آموزش و پرورش،وسائل ارتباط جمعی توام با برنامهای جامع و پیگیر در سطح جامعه نباید فراموش گردد.
6-دامنه و کاربرد سیستم اطلاعات در مدیریت: در سازمانهای بزرگ و پیچیده و بخصوص سازمانهای دولتی که خدمات آنها در سطح کشور ارائه میشوند استفاده از آمار،ارقام،اسناد،مدارک و سوابق و پروندهها وقتی به طور عملی است که از وسائل و روشهای جدید اداری بهره گرفته شوند.
از طرفی اگر تمام قسمتهای یک سازمان که بعنوان سازمانهای فرعی آن تلقی میشوند کار خود را بر اساس اصول منظمی بکار گیرند و فعالیتهای سازمان را با هم هماهنگ نمایند آنوقت میتوان گفت که در جهت یک سیستم بزرگتر حرکت میکند و کاربرد چنین سیستمی در ارتباط با: *حل مشکلات در شرائط مختلف و در بحرانها به طور مؤثر، *فراهم نمودن مقدمات لازم برای تصمیمگیریها در سطوح مختلف سازمان، *اجرای برنامهها بطور هماهنگ، *برخورداری از سرعت،دقت و کیفیت خوب در کارها، *دستیابی سریع به اطلاعات،آمار و منابع و ماخذ اطلاعاتی طبقهبندیشده و آماده، *کمک در نیل به هدفهای سازمان در حد مطلوب، *ایجاد انگیزش مثبت و روحیه قوی و رضایت خاطر در کارکنان، (1)جهت مطالعه بیشتر نظریات مینر به کتاب زیر مراجعه فرمائید: SALL,F.
تغییر در سیستم مدیریت و فلسفه اداره امور،ایجاد طرز تفکر سیستمی و کار گروهی و توجه به اثرات و نقش سیستمهای فرعی در یک سازمان راه را برای بهبود امور اداری باز میکند."