چکیده:
این پژوهش با هدف ارائه مدلی مبتنی بر رویکرد بازاریابی رابطه مند به منظور تعیین عوامل موثر بر وفاداری دانشجو انجام شد. برای این منظور یک نمونه 696 نفری از دانشجویان دوره کارشناسی
به صورت طبقه ای انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه داده های مورد نیاز در خصوص متغیرهای مدل پیشنهادی گردآوری و برای تحلیل آنها از روش تحلیل مسیر استفاده شد. یافته ها نشان داد که ضرایب مسیر کیفیت خدمات، فعالیتهای اجتماعی و امکانات بر رضایت دانشجو، ضرایب مسیر کیفیت خدمات، فعالیتهای اجتماعی، امکانات و رضایت دانشجو بر شهرت دانشگاه و ضرایب مسیر رضایت دانشجو و شهرت دانشگاه بر وفاداری به دانشگاه معنادار است. اما ضرایب مسیر فناوری اطلاعات بر رضایت دانشجو و شهرت دانشگاه معنادار نبود. در ضمن، رضایت دانشجو نسبت به شهرت دانشگاه پیش بینی کننده بهتری برای وفاداری دانشجو به شمار می آید. شناخت در خصوص عناصر مدل پیشنهادی و نوع ارتباط آنها با یکدیگر گامی موثر برای جذب و حفظ دانشجو در موسسات آموزش عالی است.