خلاصه ماشینی:
"رابینز (1997، ترجمه پارسائیان و اعرابی، 1389) در مطالعات خویش نشان داند که، برای مدیریت تعارض پنج نوع سبک اصلی به شرح زیر وجود دارد: 1- تشریک مساعی: انتخاب این سبک، به افراد کمک میکند تا به گونهای در کنار هم کار کنند که همه برنده باشند.
Wilson یافتههای پژوهش فرضیه نخست پژوهش: بین کاربرد سبک تشریک مساعی در مدیریت تعارض و خلاقیت مدیران مدارس متوسطه شهر تهران ارتباط وجود دارد.
به عبارتی دیگر، اعمال سبک تشریک مساعی، در مدیریت تعارض از سوی آموزش و پرورش 35/0 درصد از تغییرات مربوط به خلاقیت مدیران در مدارس متوسطه شهر تهران را تبیین مینماید.
فرضیه دوم پژوهش: بین کاربرد سبک مــــدارا در مدیریت تعارض و خلاقیت مدیران مدارس متوسطه شهر تهران ارتباط وجود دارد.
فرضیه سوم پژوهش: بین کاربرد سبک تــــوافق در مدیریت تعارض و خلاقیت مدیران در مدارس متوسطه شهر تهران ارتباط وجود دارد.
فرضیه چهارم پژوهش: بین سبک تحکم ( رقابتجــــویی) در مدیریت تعارض و خلاقیت مدیران مدارس متوسطه شهر تهران ارتباط وجود دارد.
متغیرها تعداد(N) ضریب همبستگی(R) ضریب تأثیر (R2) سطح معناداری(P) سبک اجتناب 300 43/0- 18/0 03/0 خلاقیت جدول 5 نشان میدهد که ضریب همبستگی بین دو متغیر کاربرد سبک اجتنـــــــاب در مدیریت تعارض و خلاقیت مدیران مدارس 43/0- است.
بحث و نتیجه گیری این پژوهش نشان داد بین سبکهای مدیریت تعارض از جمله سبک تشریک مساعی، سبک مــــدارا (انعطـــــافپذیــــری) و سبک مصالحــــه (تــــوافق) و خلاقیت مدیران مدارس متوسطه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد."