خلاصه ماشینی:
"پژوهشی که مستقیما تأثیر کارپوشه الکترونیکی بر خلاقیت را بررسی کرده باشد، یافت نشد اما در این زمینه میتوان به پژوهشهای زیر اشاره کرد: فاطمی (1383) که پرسش اساسی پژوهش وی عبارت است از:« آیا استفاده از رایانه در آموزش درس ریاضی، در مقایسه با استفاده از روش سخنرانی در آموزش این درس، خلاقیت را در دانشآموزان افزایش میدهد؟».
زارعی زوارکی و رضایی (1390)، پژوهشی با عنوان تأثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر نگرش، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مرکز آموزش الکترونیکی انجام دادند که نتایج این پژوهش را این گونه گزارش کردهاند :« نتایج نشان دادند که بین میانگینهای دو گروه سنجش به شیوه کارپوشه و سنجش متداول، تفاوت معناداری به نفع گروه آزمایش وجود دارد».
Cheng Chang با توجه به آنچه گفته شد، از آن جا که خلاقیت به عنوان استعدادی قابل پرورش تلقی میگردد و پرورش نیروی انسانی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از یادگیری الکترونیکی در آموزش و سنجش برای جامعه اجتناب ناپذیر است، از طرفی هم پژوهشی یافت نشد که تأثیر به کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خلاقیت دانشجویان را آزمایش کرده باشد، پژوهش حاضر، به دنبال یافتن پاسخ این پرسش است که: «آیا به کارگیری کارپوشه الکترونیکی در سنجش دانشجویان، بر پرورش تفکر خلاق آنان تأثیر میگذارد؟»."