خلاصه ماشینی:
"تحلیل تصاویر کتاب علوم تجربی دوم دبستان بر اساس مؤلفههای خلاقیت گیلفورد و بیکاردز مقوله درس سیالی انعطاف پذیری ابتکار حساسیت به مسأله ترکیب ارزشیابی تحلیل گری پیچیدگی اقتباس بزرگ نمایی کوچک نمایی جایگزینی ترتیب دوباره عمل بالعکس جمع واحد های خلاق جمع واحد های غیر خلاق جمع واحد های تحلیل 1 - - - 1 - - 1 - - - - - - - 2 - 2 2 1 - - - - - 1 - - - - 1 - - 3 9 12 3 - - 1 - - - 1 - - - - 1 - - 3 6 9 4 - - 1 - 1 1 - - - - - - - - 3 12 15 5 - - - - - - - - - - - - - - - 11 11 6 - - 1 - - - - - - - - - - - 1 10 11 7 - - 2 1 - - 1 - - - - - - - 4 11 15 8 - - - - 1 - - - - - - - - - 1 - 1 9 - - - - - - 2 - - - - - - - 2 6 8 10 1 - - - - - 2 - - - - - - - 3 3 6 11 - - - 2 - - - - - - - - - - 2 4 6 12 - - 1 - - - - - - - - - - - 1 11 12 13 - - 3 - - - 2 - - - - - - - 5 2 7 14 - - - - - - - - - - - - - - - 8 8 مجموع 1 0 8 4 2 1 10 0 0 0 0 2 0 0 30 95 123 برای تعیین میزان ضریب درگیری، مجموع واحدهای تحلیل (تصویر) دارای مؤلفۀ خلاقیت، بر مجموع واحدهای تحلیل دارای ویژگی غیرخلاق تقسیم گردید که نتایج حاصل از این تقسیم به شرح زیر است: دبستان دوم تجربی علوم کتاب تصاویر با آموزان دانش درگیری ضریب = خلاق واحدهای مجموع غیر خلاق واحدهای مجموع = 30 95 =%31 با توجه به این که ضریب درگیری محاسبه شده (31 %) بسیار کوچک است، میتوان استنباط نمود که کتاب علوم تجربی سال دوم دبستان با این تصاویر، دارای قدرت پرورش قوۀ خلاقیت نیست."