چکیده:
روش ، عنصر اساسی و تعیین کننده در انجام موفقیت آمیز یک عمل ، به ویژه پژوهش و مطالعه است . به این معنا که مطالعه یا پژوهش به خودی خود آن اندازه مهم نیست که چگونگی انجام آن . مقاله حاضر در صدد معرفی روشی عام با کاربردی بدون مرز برای انجام پژوهش ها و مطالعات میان رشته ای است ، و با برشمردن ، تحلیل ، و چگونگی کاربست عناصر تفکر انتقادی می کوشد تا آن را به عنوان روشی عام برای انجام مطالعات و پژوهش های میان رشته ای در علوم انسانی ارائه کند.
خلاصه ماشینی:
"پرسش هایی که بر مفاهیم تفکر متمرکز هستند عبارتند از: فصلنامه علمی _پژوهشی • مهم ترین ایده ای که شما در استدلال مورد استفاده قرار داده اید کدام است ؟ • آیا ما از مفهوم مناسب و مقتضی استفاده کرده ایم ، یا این که نیاز داریم تا در نسبت با مسئله دوره ششم خود مفهوم سازی مجددی صورت دهیم ؟ شماره ٣ تابستان ١٣٩٣ • آیا به موارد بیشتری احتیاج داریم ، یا این که نیاز داریم تا مجددا در مورد چگونگی طبقه بندی موارد فکر کنیم ؟ • پرسش ما از سنخ پرسش های حقوقی ، الاهیاتی ، یا اخلاقی استف یا همه این ها را در بر می گیرد، و یا سنخ دیگری از پرسش است ؟ ٦.
John trapasso مثال های زیر که پرسش هایی از پرسش های بین رشته ای است ، وضوح بیشتری به موضوع می بخشند: اقتصاد • چه انواعی از فشارهای اقتصادی موجب استفاده از مواد مخدر می شوند؟ • برای به حداقل رساندن اثرات پولی یا مالی فرهنگ استفاده از مواد مخدر چه کارهایی می توان انجام داد؟ سیاست • کدام راه حل های ممکن در خصوص مصرف مواد مخدر از لحاظ سیاسی قابل پذیرش نیستند؟ • آیا هیچ راه حل واقعی سیاسی بالقوه ای وجود دارد؟ • تا چه اندازه ای ساختار سیاسی در تشدید مشکل یا مسئله اثرگذار است ؟ جامعه شناسی • کدام اقدامات و ساختارهای اجتماعی مصرف مواد را تقویت می کنند؟ فصلنامه علمی _پژوهشی • چگونه عضو یک گروه بزهکار در مصرف مواد مخدر مشارکت دارد؟ • آیا عضویت در هر گروهی یا بر عکس اعضای انزواجوی گروه به مسئله مصرف مواد دوره ششم کمک می کند؟ شماره ٣ تابستان ١٣٩٣ زیست شناسی • چگونه ژنتیک در مصرف مواد مخدر نقش بازی می کند؟ • در نتیجه مصرف مواد مخدر چه تغییرات زیست شناختی در بدن در مسئله مداخله دارد؟ جمع بندی در رهیافت به یک پرسش بسیار سودمند است تا مشخص کنیم که پرسش از چه نوعی است ."