خلاصه ماشینی:
"افزون بر این، باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که هرچند آلستون بر پایه Jnw و با چشم پوشی از تمام واقعیات موجود در تمایز میان دو نوع تجربه، به نحوی برای باورهای ناشی از تجربه دینی، توجیه سازی کرد، اما حقیقت این است که ما نمی توانیم از تمایزهای چهارگانه مزبور صرف نظر کنیم; زیرا بر پایه همین چهار ویژگی است که می پذیریم ـ البته اگر بپذیریم ـ باورهای ناشی از تجارب حسی، توجیه معرفتی دارند.
ممکن است کسی چنین استدلال کند که هرچند تجربه دینی به طور مستقیم صرفا عقاید دینی فرد صاحب تجربه دینی را موجه می سازد، اما از گزارش های متعدد و متواتری که از تجارب دینی وجود دارد، می توان برای عقاید دینی دیگر افراد توجیه آورد; بدین سان که بگوییم: تجارب دینی خاص آن قدر گزارش شده اند که رواج و شیوعشان همانند رواج و شیوع برخی از تجارب و ادراکات حسی است و همان گونه که در باب تجارب و ادراکات حسی (مانند وجود سرزمینی به نام ژاپن) تواتری حاصل شده که احتمال تواطی بر کذب و دروغ گویی همه گزارشگران در آن راه نیست، در باب این دسته از تجارب دینی نیز احتمال عقلایی درباره دروغ گویی همه مدعیان نمی دهیم."