چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر بازاریابی محصولات ورزشی ایران با تأکید بر آمیخته بازاریابی ورزشی (4P) پرداخته است. مؤلفه های آمیخته بازاریابی ورزشی شامل محصول، قیمت، ترویج و توزیع میباشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه خبرنگاران ورزشی، کارشناسان ورزشی و تولیدکنندگان ورزشی می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بوده است. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزارSPSS انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب مؤلفه های محصولات، قیمت و توزیع تفاوت معناداری وجود دارد و تنها برای مؤلفه ترویج بین وضعیت موجود و مطلوب تفاوت معناداری وجود نداشته است.
The present study examined the role of IRIB on the marketing of sports goods with an emphasis on sports mix marketing (P4). The components were sports marketing of products، price، promotion and place. Research type was a descriptive-survey. Populations were sports journalists، experts and all sports manufacturers. The instrument was a questionnaire. The analysis of the data collected with the help of SPSS software. The results showed that there was a significant difference between the existing situation and the desired situation of components، products، price and there was not any significant difference distribution existing status for desired promotion.
خلاصه ماشینی:
از آنجا که در این قسمت در صدد آزمون رابطه جنسیت (متغیر طبقه ای) و یک متغیر وابسته پیوسته هستیم، بنابراین از آزمون T برای مقایسه میانگین¬های دو گروه استفاده می¬کنیم: با توجه به اینکه مقدارp-value کمتر از 05/0 است فرض صفر رد می¬شود، یعنی میانگین وضعیت موجود و مطلوب نسبت به محصولات ورزشی ملی از دید پاسخ دهندگان در یک سطح نیست.
<رجوع شود به تصویر صفحه> - فرضیه دوم تحقیق: بین وضع موجود و مطلوب نقش صداوسیما بر قیمت محصولات ورزشی ملی از دیدگاه پاسخ¬دهندگان تفاوت معنی داری وجود دارد.
<رجوع شود به تصویر صفحه> - فرضیه سوم تحقیق: بین وضع موجود و مطلوب نقش صدا و سیما بر ترویج محصولات ورزشی ملی از دیدگاه پاسخ دهندگان تفاوت معنی داری وجود دارد.
<رجوع شود به تصویر صفحه> - فرضیه چهارم تحقیق: بین وضع موجود و مطلوب نقش صداوسیما بر توزیع محصولات ورزشی ملی از دیدگاه پاسخ دهندگان تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه دوم، به بررسی تفاوت بین وضع موجود و مطلوب نقش صدا و سیما بر قیمت محصولات ورزشی ملی پرداخته است.
فرض سوم به بررسی وجود تفاوت بین وضع موجود و مطلوب نقش صدا و سیما بر ترویج محصولات ورزشی ملی پرداخته است، که با توجه به میزان میانگین¬ها مشاهده می شود که وضعیت مطلوب دارای میانگین بیشتری برای ترویج محصولات ورزشی ملی هستند.
فرضیه چهارم به بررسی وجود تفاوت بین وضع موجود و مطلوب نقش صدا و سیما بر توزیع محصولات ورزشی ملی پرداخته است، که با توجه به میزان میانگین ها مشاهده می شود که وضعیت مطلوب دارای میانگین بیشتری برای توزیع محصولات ورزشی ملی هستند.