چکیده:
آموزش الکترونیکی مبتنی بر وب محدودیت زمانی یا مکانی ندارد و برای یادگیرندگان، محیطیادگیری انعطافپذیر و راحتی ایجاد میکند. به آنها این امکان را می دهد تا به نحو احسن یاد بگیرند،به سرعت مهارتهای حرفهای خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. این پژوهش با هدف بررسی پذیرشسیستمهای آموزش الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان جهاد کشاورزیاستان بوشهر انجام شده است. بدین منظور 190 پرسشنامه بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استانبوشهر توزیع شد. در این مطالعه از مدل پذیرش فناوری به عنوان مدل مفهومی استفاده شد. همچنینمدل معادلات ساختاری برای بررسی عواملی که روی قصد استفاده از آموزش الکترونیکی تأثیر دارند،به کار گرفته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که خود کارآمدی اینترنت به طور قابل توجهی با پذیرشرفتاری استفاده از یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت از طریق عوامل درکسودمندی و درک سهولت استفاده ارتباط مثبت دارند. عامل انگیزه ی استفاده، تأثیر منفی قابل توجهیبر پذیرش رفتاری از طریق عامل درک سهولت استفاده دارد. ادراک سودمندی و درک سهولت استفادهاز دلایل اصلی برای پذیرش اینگونه سیستمها در آموزش ضمن خدمت هستند.
خلاصه ماشینی:
"مدل تحقیق H١: انگیزه ی کارکنان به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت تأثیر مثبت معناداری بر درک سودمندی دارد.
بحث انگیزه ی کارکنان سازمان برای استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت تحت تأثیر اثرات مثبت ادراک سودمندی و درک سهولت استفاده از این سیستم ها است .
نتایج به دست آمده از این مطالعه که روی سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب است نیز نشان داد که خودکارآمدی اینترنت تأثیر مثبت قابل ملاحظه ای بر ادراک سودمندی و درک آسانی استفاده دارد.
درک سهولت استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب برای آموزش ضمن خدمت کارکنان تحت تأثیر مثبت ادراک سودمندی این سیستم ها است .
همچنین مدل معادلات ساختاری برای تجزیه وتحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش کارکنان به استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت ، به کار رفت .
درک سودمندی و درک سهولت استفاده به عنوان متغیر مداخله هستند که به واسطه ی تأثیر متغیرهای خارجی (انگیزه ی استفاده ، اضطراب کامپیوتر و خودکارآمدی اینترنت ) بر پذیرش استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب در آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته شده اند.
Factors that influence acceptance of web-based e-learning systems for the in-service education of junior high school teachers in Taiwan."