خلاصه ماشینی:
"در راستای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و مطرح شدن مفهوم «مدرسه صالح»، این مفهوم از نظر شما چیست و اگر قرار باشد این مفهوم در مدارس عملیاتی شود، مدیر مدرسه باید چه کارهایی انجام دهد و چه برنامههایی داشته باشد؟ لازمة این کار در ابتدا مطالعه دربارة سند تحول بنیادین است؛ بهویژه مبانی نظری که شامل چگونگی، چیستی و محتوای سند تحول بنیادین میشود.
آنچه در مدرسة صالح به دنبال آن هستیم، این است که فضا را بهگونهای برنامهریزی کنیم که دانشآموز در محیطهای آموزشی در اولین مرحله امنیت خاطر داشته باشد و با امنیت خاطر وارد محیط آموزشی شود و بعد با این امید که از خلاقیت او حمایت میشود و میتواند خلاقیت و نوآوری داشته باشد، به سمت جلو حرکت کند.
انتظار من این است که در قالب بحث تعالی مدیران که الان مطرح شده است (و مدیران الان در قالب دورهها در جهت تعالی مدیریت شرکت میکنند) مدرسة صالح نیز از سال تحصیلی جدید بهعنوان یک کانال آموزشی و اجرایی برای مدیران وارد مرحله عمل شود و این واقعا نیاز است؛ زیرا مدرسة صالح ویژگیهایی را مطرح میکند که اگر در آن راستا حرکت کنیم، میتوانیم به حیات طیبه که هدف اصلی سند تحول بنیادین است، برسیم.
در حوزة ستادی چه پشتیبانی مالی و معنوی و چه اختیاراتی باید داشته باشید تا بتوانید در این مسیر حرکت کنید؟ در حوزة ستادی انتظار داریم که وظایف مدیریتی در مدارس تا حدی از حالت تمرکز خارج شود و به نوعی، مدیران در راستای تحقق مدرسة صالح در محیطهای آموزشی خود اختیار عمل داشته باشند."