چکیده:
در این مقاله توصیفی، کوشیده ام جایگاه رو به رشد رسانه های اجتماعی را در صنعت خبر مورد توجـه قـرار دهم . ازاین رو، برخی از استراتژیهای نوظهور سازمان های رسـانه ای پیشـرو جهـان (بـه خصـوص برنـدهای تلویزیونی) را معرفی کرده ام . این استراتژیها بیانگر فضای در حال ظهور کسب وکـار سـازمان هـای خبـری هستند، و میتوانند تصویری به روز از فرایند تحولات صنعت خبـر بـه خبرنگـاران ، محققـان و بـه خصـوص تصمیم گیران و مدیران موسسات رسانه ای قرار دهند. با مرور استراتژیهای سازمان های خبری مطرح جهان میتوان بـه جرئـت گفـت اسـتراتژی رسـانه هـای ٣٣ اجتماعی به بخشی جدی و اجتناب ناپذیر در مدیریت سازمان های خبری تبدیل شده است . یافته های تحقیقـات متعدد حاکی از آن است که بقا و رقابت در مختصات در حال ظهور صنعت رسانه ، مستلزم طراحی و تـدوین استراتژی رسانه های اجتماعی است . این مقاله توصیفی مـیکوشـد نشـان دهـد کـه چـرا و چگونـه برخـی سازمان های خبری پیشرو جهان وارد این فضای تازه شده اند؛ به این امید که ضرورت برنامه ریزی دقیق بـرای جدیگرفتن حضور فعال در رسانه های اجتماعی مورد توجه مسئولان و مدیران سازمان های رسـانه ای کشـور قرار گیرد.
خلاصه ماشینی:
"رسانه های اجتماعی چنـان همه چیز را از خود متأثر خواهند کرد که الی ویلر، یکی از این متخصصین ، توضـیح داده اسـت کـه در آینده چنان رسانه های اجتماعی در همه صنایع و همه چیز ادغام میشوند کـه دیگـر نمـیتـوان به عنوان یک مسئلۀ مجزا در مورد چیزی به عنوان رسـانه هـای اجتمـاعی سـخن گفـت ) ,wellons ٢٠١٥( ؛ بلکه بازاریابی، تبلیغ ، گزینش همکاران جدید، ارتباط با مشتری، کسب وکار با کسب وکـار )Business to Business( که به عنوان BB٢ معروف است ، همه با رسانه های اجتماعی خواهد بـود.
)٢٠١٥ ,social media and society( گستردگی تأثیرگذاری به حدی است که لارسن در تحقیقات خود در دانشـگاه البـورگ ٣٥ حوزه را تعریف کرده که میتوان رسانه های اجتماعی را از این ٣٥ منظر مطالعه کـرد.
» او این دغدغـه را مطـرح می کنـد کـه بـا توجـه بـه رونـد کاهشـی محسـوس مخـاطبین تلویزیـونی و گـرایش آنـان بـه تلویزیون های دیجیتالی و پایگاه های اینترنتی، آیا شیوة گـردآوری اخبـار دیجیتـالی راه را بـرای بازسازی کل فرایند تولید و پخش خبر به صورت تلفیق محتوای تلویزیونی با اینترنـت نخواهـد گشود؟ سمبروک اشاره میکند که بازار اخبار فوری دیگر انحصاری نیست و مخاطبین تـوییتر و فیس بوک با گردآوری و انتشار اطلاعات ، این انحصار را شکسته اند.
)٢٠١٥ ,sethna( آنچه سمبروک از آن سخن میگوید نـوعی بحـران هویـت اتـاق هـای خبـر در شـبکه هـای تلویزیونی است که با تغییر عادات مصرف خبری حاصل شده است ، برای مثال تحقیقـات سـال ٢٠١٤ مؤسسه پیو از شرایط رسانه های خبری نشان میدهد که ٣٠درصد از جمعیـت بزرگسـال آمریکایی از فیس بوک به عنوان منبع خبری استفاده میکنند.
Allard, Matt)2014(, Comment: Social Media And The Future of TV News, Retrieved from: http:.."