چکیده:
هر سازمانی صرفنظر از نوع فعالیت ، اندازه، ساختار و بلوغ و میزان کامیابی در تامین اهداف سازمانی خود، نیاز دارد تا میزان موفقیت خود را در رسیدن به آرمانها و راهبردهای کسب و کار خود مورد سنجش و ارزیابی مجدد قرار دهد؛ چراکه بهبود مستمر، دریچه ارزشمندی به سوی تعالی و موفقیت سازمانها در آینده خواهد بود. این تحقیق با هدف ارزیابی عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا و درصدد پاسخ گویی به این سوال که " بهرهگیری از مدل کسب و کار کانجی تا چه میزان بر ارزیابی عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا تاثیرگذار خواهد بود؟" تدوین گردیده است . روش تحقیق ، توصیفی - پیمایشی و از نظر نوع، کاربردی است . جامعه آماری مورد مطالعه ، دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آماد دانشگاه علوم انتظامی امین در سال ١٣٩٣ و روش نمونه گیری به صورت تمام شماری شامل ٣٧ نفر می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه می باشد که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ ٠/٨٨ محاسبه گردیده است . برای تجزیه و تحلیل ، از آمار استنباطی T تک نمونه ای استفاده شده است . نتایج به دست آمده بیانگر تاثیرات مثبت بهرهگیری مدل کسب و کارکانجی در سطح معاونت آماد و پشتیبانی ناجا دارد که این تاثیرات در برخی از شاخصه های عملکرد معاونت نظیر "رضایتمندی مشتریان، رضایتمندی کارکنان و اثربخشی ماموریت ها" با توجه به سطح معنی دار به دست آمده از تجزیه تحلیل فرضیه ها به سرعت مشهود، و در مورد کاهش هزینه ها، در دراز مدت نمایان خواهد شد.
خلاصه ماشینی:
پژوهشـگر بر آن است زمینه یک پژوهش را فراهم آورده و چراغی جهت شناخت و آگـاهی مـدیران و کارکنان مجموعه در مدیریت ارزیابی سـازمان و بهـره وری آن باشـد؛ چراکـه نداشـتن شناخت درست و همـه جانبـه از نظـام یادشـده مـیتوانـد سـازمان را در تصـمیم بـرای پیادهسازی و بهبود آن دچار مشکل کند؛ بنـابراین مسـئله ایـن مقالـه مشـخص نبـودن تأثیرات پیادهسازی مدل کسب و کار کانجی در ارزیابی عملکرد معاونـت آمادوپشـتیبانی ناجا بوده و هدف نیز بررسی تأثیرات آن بر عملکردهای اصلی فعالیت های معاونـت آمـاد نظیر پیش بینی، برآورد، تأمین ، ذخیرهسازی، توزیع و شناسایی نقـاط ضـعف و قـوت و استفاده بهینه از فرصت ها و تهدیدها میباشد.
یافته ها فرضیه اول: اجرایی کردن مدل کسب و کار کانجی بر بهبود مشتریمداری به عنوان یکی از مؤلفه های عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا مؤثر است .
فرضیه دوم: اجرایی نمودن مدل کسب و کار کانجی بر بهبود رضایت کارکنان به عنوان یکی از مؤلفه های عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا مؤثر است .
فرضیه سوم: اجرایی کردن مدل کسب و کار کانجی بر بهبود اثر بخشی مأموریت ها به عنوان یکی از مؤلفه های عملکرد معاونت آماد و پشتیبانی ناجا مؤثر است .
فرضیه چهارم: اجرابی نمودن مدل کسب و کار کانجی بر بهبود کاهش هزینه ها به عنوان یکی از مؤلفه های عملکرد معاونت آماد ناجا و پشتیبانی مؤثر است .