چکیده:
با افزایش آگاهی و دانش مشتریان در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیط زیست به دغدغه ای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیط زیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمان ها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمان ها علاوه بر سودآوری و فروش بیشتر به محیط زیست و سلامت مصرف کنندگان هم توجه کنند. امروزه سازمان هایی می توانند به اهداف خود دست یابند که به وظایف اجتماعی خود نیز توجه کنند. به دلیل اهمیت این مفهوم، این مقاله به بررسی تاثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرف کنندگان با نقش واسطه ای مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول پرداخته است. تعداد ٣٨٤ پرسشنامه میان مصرف کنندگان توزیع و جمع آوری شد و داده ها با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که همه ی فرضیه ها به جز تاثیر مستقیم بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرف کنندگان مورد تایید است. بنابراین، بازاریابی سبز از طریق اثرگذاری بر مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول می تواند بر قصد خرید اثرگذار باشد و مستقیما بر آن تاثیر ندارد.
خلاصه ماشینی:
تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مشتریان با نقش واسطهای مسئولیت اجتماعی شرکت و تصویر محصول محسن اکبری عضو هیأت علمی مدیریت دانشگاه گیلان (نویسنده مسئول) akbarimohsen@gmail.
بازاریابی سبز / مسئولیت اجتماعی شرکت / تصویر محصول/ قصد خرید محصولات سبز چکیده با افزایش آگاهی و دانش مشتریان در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیطزیست به دغدغهای جدی برای مردم تبدیل شده است.
به دلیل اهمیت این مفهوم، این مقاله به بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان با نقش واسطهای مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول پرداخته است.
بنابراین، به علت اهمیت بازاریابی سبز و ضرورت توجه به آن، این پژوهش به بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان با میانجیگری مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول پرداخته است.
او ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از آن به این نتیجه دست یافته است که بازاریابی سبز تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرفکنندگان دارد.
آنها در پژوهش خود به این نتیجه دست یافتهاند که مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرفکنندگان دارد.
در این مقاله تلاش نمودیم تا تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان را با میانجیگری مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول مورد بررسی قرار دهیم.
علاوه بر این، این پژوهش تنها به بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان محصولات شرکت الماس سبز خزر پرداخته است.
Expression of green marketing developing the conception of corporate social responsibility.
K. The effect of corporate social responsibility on brand loyalty: the mediating role of brand image.
Corporate social responsibility: investigating theory and research in the marketing context.