چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین استراتژیهای دانش با ظرفیت یادگیری فردی و سازمانی در بین معلمان تربیتبدنی مدارس دخترانه شهر اصفهان میباشد. این پژوهش از نوع علی ـ همبستگی بوده و جامعه آماری آن را کلیه معلمان تربیتبدنی مدارس دخترانه نواحی ششگانه شهر اصفهان به تعداد 294 نفر تشکیل دادند. حجم نمونه نیز برابر با 167 نفر انتخاب شد. ﺗﺠﺰﻳﻪوﺗﺤﻠﻴﻞ آﻣﺎری ﻧﺸﺎن میدهد ﻛﻪ ﻣﻴﺎن استراتژیهای دانش با ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، برمبنای یافتهها، مدل پیشنهادی پژوهش تایید میشود؛ لذا، با استناد به این مدل، تاثیر مستقیم بازیابی دانش بر یادگیری سازمانی، به کارگیری دانش بر یادگیری فردی، تسهیم دانش بر یادگیری فردی و تسهیم دانش بر یادگیری سازمانی و نیز تاثیرات غیرمستقیم مدل تایید میشود. بهطورکلی، نتایج پژوهش بیانگر آن است که تمام ابعاد استراتژیهای دانش، تاثیر مثبت و معناداری بر ظرفیت یادگیری دارند
خلاصه ماشینی:
"عطافر (1388) نیز بیان میکند که کشور ایران از جمله کشورهای درحالتوسعهای است که مطالعات اندک در نظام آموزشی آن، نواقص و نارساییهای بسیاری را در زمینههای مدیریتی، اداری و تعلیموتربیتی نشان میدهد؛ بنابراین، لازمۀ هرگونه حرکت بهسوی توسعه و پیشرفت، خلاقیت در کنار هم قراردادن شیوههای سنتی و استفاده از شیوههای نوین مدیریتی است که از جملۀ موفقترین Sallis & Jones Knowledge Management McAdam & McCreedy Rastogi آنها در قرن 21، استراتژیهای دانش و ارتقای ظرفیت یادگیری فردی و سازمانی میباشد (فرهمندپور، 1389، 7).
study the relationship between knowledge management and organizational learning from the perspective of high school teacherS in the city of Saveh.
Analysis the relationship between knowledge management dimension and organizational learning levels among faculty members of Isfahan University academic year of 88-89.
Providing the model of the critical success factors of knowledge management to enhance creativity and organizational learning in applied science education centers in the city of Sanandaj.
استناد به مقاله Structural Model of the Relationship between Knowledge Strategies with Individual and Organizational Learning Capacity of Physical Education Teachers M.
Associate Professor, Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan) 1 Received Date: 2015/02/09 Accepted Date: 2015/03/07 Abstract The main purpose of this study is the relationship between knowledge strategies with organizational and individual learning capacity of physical education teachers in isfahan."