چکیده:
رسیدن به اهداف ترسیم شده در سال جهانی نور ) 2015 میلادی( نیازمند در پیش
گرفتن رویکردهایی نوین در آموزش نور است. ارتقای درک عمومی، توجه به توسعه
پایدار و بهکارگیری تاریخ علم از جمله این رویکردهای مهم به شمار م یآیند. ب یگمان
پیاده سازی این رویکردها نیازمند توجه به دقایق و لطایف بسیاری است که در این
مقاله به شماری از آن ها اشاره می شود.
خلاصه ماشینی:
در این پژوهش اساس کار ارائه مفاهیم نور با مشاهد<Resource>ۀ محیط و تلفیق آن با مهارت کاربرد نرمافزارهای آموزشی شکل گرفته بود و نشان داد که استفاده از روشهای مبتنی بر فناوریهای نوین در آموزش نور مانند نرمافزارهای رایانهای و گوشیهای هوشمند که در دسترس همگان و مورد </Resource></Resource></Resource></Resource></Resource></Resource></Resource></Resource> اقبال عمومی بهویژه نسل جوان است میتواند به نتایج بهتری منجر شود.
پژوهشگران آموزش معتقدند که آموزش سنتی نور (بر اساس رسم هندسی پرتوهای نوری و انباشتن کاربردهای آن در حافظه و در مواردی بیان ریاضی مفاهیم نوری در یک سری شکلهای موجود در کتابهای درسی) دیگر پاسخگوی نیازهای آموزشی نسل نو نیست و توجه به آموزش مبتنی بر تحلیل پدیدهها و فناوریهای نو و تشریح آنها با روشها و ابزار مختلف اهمیت دارد.
/ شکل :آزمایش کردن یکی از راههای آموزش فعال و تاثیرگذاراست امروزه مفاهیم نوری و فناوریهای مبتنی بر آن گستر<Resource>ۀ وسیعی از مفاهیم علمی را پوشش میدهد و به همین دلیل است که تشریح آنها به روشها و ابزار متنوعی نیاز دارد.
در این بررسی فقط به آموزش نور بسنده نکردهایم و به مواردی که غیرمستقیم مرتبط با موضوع نور بودهاند نیز توجه شده است زیرا بسیاری از پدیدههای جهان به یکدیگر وابستهاند؛ موضوع نور نیز تمام اجزای زندگی را در بر میگیرد و </Resource></Resource> موارد بسیاری است که برای آموزش علوم پایه، پزشکی، مهندسی، هنر، معماری و محیط زیست از مفاهیم نور استفاده میشود.
۲. ماره در مورد چشم و بازیها و آزمایشهایی که با آن میتوان انجام داد نمونه مثالهای زیادی وجود دارد که برای ایجاد انگیزه در آموزش نور و مشاهد<Resource>ۀ رنگها مفید هستند.