خلاصه ماشینی:
"با توجه به نظریهء ردیابی مبهم،حافظهء کاذب دو نوع اصلی دارد:1) بازخوانی5یا بازشناسی6رویدادهای دروغی،به این علت که ردیابیهای دقیق جایگزین بیش از ردیابیهای دقیق تجربهء واقعی به حافظه برگشته است.
به منظور تشخیص اینکه آیا کاهش حساسیت به خطای ادراکی در آزمون DRM میتواند در کودکان سن به اثبات برسد مطالعهای سه مرحلهای ترتیب داده شد: آزمون اول یک طرح بازخوانی آزاد بود که در آن کودکان 5 ساله فهرستهایی از واژهها لغاتی را از نسخهء اصلی رودیگر و مک درموت بازخوانی میکردند و میزان بازخوانیهای غلط آنها با میزانهای به دست آمده از آزمون بزرگسالان مقایسه میشد.
در این آزمونها کودکان کم سنتر کاملا نسبت به خطای ادراکی DRM از نظر وجود حافظهء کاذب مقاوم بودند.
نتایج نرمال بزرگسالان 64 درصد برای واژههای مهم بیان نشده در فهرستهای بازخوانی شده بود که این میزان در fuzzy-trace (2) verbatim memory (1) gist traces (4) verbatim traces (3) recognition (6) recall (5) Deesea/Roediger/Mc Dermott (7) کودکان 9 درصد بود."