تصویرهای اشاری تصویرهایی هستند که شاعر با استفاده از متون دیگر به آفرینش آن ها پرداخته است و تجربه های ادبی خویش را برای رساندن معنی مقصود خویش به کار بسته است. در نظام های مفهومی پژوهش های نقدی معاصر این مفهوم با نام هایی چون بینامتنیت، فراخوانی شخصیات، به کارگیری میراث ونقاب نمایان شده وهمه ی آن ها را شامل می شود.
این پژوهش بر آن است تا با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی آنچه را که شاعر معاصر لبنانی خلیل حاوی از مصادر میراث عربی وجهانی به کار برده تا به کمک آن ها تصاویر اشاری خود را درباره ی مرگ و مفاهیم و مسائلی که به آن مربوط است بیافریند، در حد توان بررسی و از آن ها پرده بردارد. نتایج بحث گویای آن است که اشعار خلیل حاوی مالامال از اندیشه ی برخاسته از میراث ادب عربی، اسطوره های بومی و غیربومی با بهره گیری از الگوهای ادبیات عربی و جهانی (متنبی، معری، جبران خلیل جبران، الیوت و لورکا) و متون دینی (انجیل و قرآن کریم) می باشد که شاعر با خلاقیت این متون را در تار و پود شعر خویش جای داده و با تبدیل آن ها به جزئی از شعر خود به نوآوری سبکی و مضمونی همت گماشته است.
The illustrations implying death are those images a poet creates using other texts and applied his/her literary experiments to present the targeted meaning. In meaningful systems of contemporary critical researches، such a concept is appeared with names such as intertextuality، personal call، heritage and mask. Using descriptive – analytical method، the present research attempts to investigate the case of contemporary Lebanese poet Khalil Hawi who applied Arab and the World heritage infinitives so that taking advantage of them he can explain the implication of death and concepts and issues related to it. At the end of such investigation، it is fond that poems of Hawi are full of throught extracted from Arabic literary heritage، native and non-native legends by applying Arab and world literary patterns (for instance Mutanabbi، Maari، Khalil Gibran، Elliot and Lorca) and religious texts (for example Bible and Qur’an); it will be revealed that how he has allocated such texts and converted them as a part of his poems.