حال چگونه باید با وضعیت تکنیکی خودش در این بازارهای جدید به موفقیت رسد؟کدام تکنولوژیها را باید انتخاب و ایجاد کند؟چقدر سرمایه بهطور نسبی برای هرکدام از آنها مورد نیاز است؟و نهایتا کدام پروژهها باید انتخاب و دنبال شوند؟ تنظیم مراحل این مرحله به عنوان مرحلهای که خطوط اصلی اهداف و قلمرو و مراحل بعدی را در فرایند برنامه تکنولوژی یکپارچه بدست میدهد،از اهمیت زیادی برخوردار است(جدول شماره 1) ارائه سناریو یک سناریو،داستانی است که نکات مختلفی از محیط آینده را تشریح میکند.
موضوع مثالهای کمپانی«کلیراز» تصمیم استراتژیک استراتژی تکنولوژی کمپانی در زمینه تجارت شیشه چیست؟ عوامل تصمیم کدام تکنولوژیها برای کسب و کار در آینده مهم هستند؟ چگونه باید این تکنولوژیهای مهم را به دست آورد؟ چه سطحی از منابع برای هریک از تکنولوژیها باید به کار برده شود؟ چارچوب زمانی کمپانی«کلیراز»یک چارچوب زمانی 10-5 ساله را که نتایج آن حد اقل در سه سال نمایان خواهد شد،تنظیم کرد نقطه تمرکز ارائه تعریف مشخص از محصولات دیدگاه تجاری ذکر هدف استراتژیک جدول شماره 1:موضوعات مرحله اول(تنظیم مراحل) (به تصویر صفحه مراجعه شود) برنامهریزی پورت فیولیو تکنولوژی سناریوهای موجه میتواند در بخشهای خاصی از تجارت برای تعیین نیازهای تکنولوژی به کار روند.