خلاصه ماشینی:
بطوری که یکی از صاحبنظران علم مدیریت و مدیر ارشد یک کارخانه ژاپنی بیان میکند:«ما از نظر منبع مادی در فقر بسر میبریم ولی منبع عظیمی چون نیروی انسانی را در دست داریم که در واقع مهمترین و اساسیترین رکن در جهت پیشبرد اهداف ما در سازمان به شمار میآید».
اهداف مشترک خدمات بیمهای را میتوان به شرح ذیل در سازمانها طبقهبندی کرد: الف-بیمه به عنوان عامل اساسی در توسعه منابع انسانی در سازمان: هماهنگونه که قبلا توضیح داده شد بر اساس رفع نیازهای کارمندان یا کارگران هر موسسه است که میتوان به اهداف سازمان دست یافت و وقتی افراد به انتظارات بالای مدیران خود با عملکرد بالا پاسخ دهند،وضعیتی مطلوب در سازمان حاکم میگردد که ما از آن به نام«دور موثر»در سازمانها یاد میکنیم.
5 (به تصویر صفحه مراجعه شود) ب-بیمه به عنوان عامل تضمین بقای فردی و اجتماعی هر سازمان یکی از اهدافی که تمامی بیمهها دنبال میکنند(اعم از بیمههای اشخاص یا اموال) تضمین حمایت و پشتیبانی بیمهگذار در مقابل یک تلف نامشخص و احتمالی در عوض پرداخت یک مبلغ کوچک است.
نتیجه نیروی انسانی یکی از مهمترین ابزارهای مدیریتی در راستای رسیدن به اهداف سازمان میباشد و طبیعی است که بر اساس نیازهای موجود در سازمان که بخشی از آنها را نیز نیازهای افراد در درون سازمان تشکیل میدهد،مدیر بایستی اقدامات اساسی را به کار ببندد.
بحث بیمه نیز که عموما در غالب بیمههای اشخاص در این مقوله مطرح گردیده میتواند یارای مدیران در جهت افزایش نگرش آنان در توسعه منابع انسانی باشد.