وظیفه این رابطهها(یا مدیران آنها)اینک دشوارتر شده است.
شما نمیتوانید-و نباید هم توقع داشت- در دنیای شبکهای،تصویر خارجی بنگاه خودتان را زیر نگین داشته باشید،کاری که میتوانید بکنید این است که بر آن اثر بگذارید.
آنها در اینترنت هرچه دلشان بخواهد درباره شرکت شما خواهند گفت.
بهتر نیست با گردانندگان آنها صحبت کنید شاید بتوانید بر کارشان اثر بگذارید؟و آیا پاسخ دادن به توقعات و گلههای مشروع و چه بسا برحق مردم،بهتر از کوشش برای ساکت کردن آنها نیست؟وقتی این چیزها را در مورد شما میدانند یا میتوانند بدانند.
از این گذشته،چون مردم میتوانند آزادانه باهم صحبت کنند،شیوه عمل شما با کارکنان-و روش برخورد با مشتریان-در معرض دید همه قرار دارد.
این هم حق مشروع شما است ولی با این شگردها چطور میتوانید توقع داشته باشید که آدمهای باهوش را جذب کنید و نگهدارید؟بهعلاوه برای خواندن آنهمه پیام به کی اعتماد میکنید؟ بهبیان دیگر در روابط بین شرکت و مشتریان و کارکنان،حریمهای خصوصی روزبهروز تنگتر میشود.