خلاصه ماشینی:
مدیران در تکاپو هستند تا این تغییر و تحول صورت گیرد و برای کسب موفقیت سعی دارند در جامعهای که دوره صنعتی را پشتسر گذاشته و به سمت دوره اطلاعات سوق داده شده، تشکیلاتشان را سامان بخشند.
برادران هوپ ادعا میکنند که در حال حاضر جامعه از نظر اقتصادی مابین دو موج دوم و سوم قرار گرفته و حد و مرز بین این دو دنیای اقتصادی کاملا متفاوت است.
تاکید شرکتهای موج دوم بر سرمایه و تولید انبوه در حاشیه قرار گرفته و سرمایههای ناملموس برای شرکتها،منبع حساسی در پیش جستن در رقابت به حساب میآید.
«جرمی و تونیهرپ»با نوشتن کتاب پرمحتوا و بافراست خود یعنی «رقابت در موج سوم»،اطلاعاتی جامع در اختیار مدیران قرار دادهاند تا بتوانند در رشته صنعتی خود،موقعیتی برتر در امر رقابت بدست بیاورند.