چکیده:
هدف پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی–پیمایشی است که به صورت مقطعی در سال ١٣٩٣ انجام شده است . جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر شهرکرد است . برای جامعه حاضر که حدود ٦٠٠ نفر جمعیت دارد، تعداد ٢٥٠ نفر به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شده است . ضمن اینکه در روش نمونه گیری طبقه ای حجمی استفاده شد. برای مقایسه و تحلیل شناسایی عوامل موثر بر رشد سریع انگیزش شغلی از پرسشنامه ی استاندارد شده استفاده شد که به مدد تئوری های انگیزش و بررسی یافته های پژوهش های پیشین گردآوری و سپس براساس فن دلفی در سه مرحله برای متخصصان مدیریت ارسال شد . اعتبار ابزار سنجش به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار اعتبار کل تست برابر ٠/٩٩ بود. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار lisrel انجام گرفت .
خلاصه ماشینی:
بنا بر آنچه گذشت اهداف اصلي اين پژوهش تهيه پاسخ مناسب به پرسش هاي زير بوده است : - عوامل مؤثر بر ارتقاي انگيزه شغلي مديران کداماند؟ - هر يک از اين عوامل مرکب از چه شاخصهايي است ؟ روش شناسي تحقيق روش پژوهش از نوع تحليلي، از لحاظ ماهيت ، کاربردي و از لحاظ زماني مقطعي است جامعه مورد نظر ما کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر شهرکرد مي باشند با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي مجموعه کارکنان با تعداد ٢٥٠ نفر انتخاب گرديده اند که به جهت اعتبار بيشتر نتايج تحقيقات از روش سرشماري استفاده مي شود روش تجزيه و تحليل اطلاعات در اين پژوهش بر اساس آمار توصيفي و آمار استنباطي و بهره گيري از نرم افزار SPSS مي باشد.
تحليل نتايج کيفي پژوهش به خوبي گواه اين مدعي است به گونه اي که وجود تبعيض هاي حقوقي در بين کارکنان به عنوان يکي از دلايل عمده تاثير گذار بر روي انگيزش کارکنان سازمان محسوب شده است .
(حمايت سازماني درک شده) نتايج تحليل داده هاي کيفي نشان داد که اين متغير به عنوان عامل مستقيم تاثير گذار بر انگيزش کارکنان سازمان محسوب نمي شود.
(امنيت شغلي ) بر اساس داده هاي به دست آمده مي توان نتيجه گرفت که کارکنان سازمان به شدت تحت تاثير اين متغير قرار دارند.
در واقع متغير ويژگي هاي شغلي يک متغير نگهدارنده است به اين معنا که هر چه سازمان بتواند بهتر ميزان استرس و فشار کاري کارکنان را مديريت کند، به همان نسبت نيز انگيزه آنها نسبت به ايفاي وظايف افزايش مي يابد.
The interactive effect of positive and negative occupational attributional styles on job motivation.
The pathways of successful entrepreneurial women in public relations: Ethics, theoretical models of practice, and motivating factors, Ph. D, The Claremont Graduate University.
'The study of work choice motivation and workers .