چکیده:
این مطالعه به بررسی تاثیر عوامل انگیزش برارتقاء عملکردنیروی انسانی بانک سپه شهر تهران پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی (پیمایشی) و ازحیث هدف، تحقیقی کاربردی می باشد و به دلیل اینکه به دنبال کشف رابطه بین یک متغیر مستقل با چند متغیر وابسته است، در دسته تحقیقات همبستگی رگرسیونی قرار می گیرد. برای انجام این مطالعه از تعداد2904نفرجامعه آماری بااستفاده از فرمول کوکران 340 نفرانتخاب و به عنوان افراد نمونه مدنظر قرار دادیم و از پرسشنامه های انگیزش(40 گویه ای) تهیه شده با طیف لیکرت و عملکرد(40 گویه ای)تهیه شده به روش ارزیابی متوازن کاپلان نورتون استفاده شده است. البته با درنظر گرفتن مفقود و نامفهوم بودن تعدادی از پرسشنامه ها تعداد400 پرسشنامه را بین آزمودنی ها پخش نمودیم. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار آماری اس پی اس اس و روش رگرسیون خطی بهره برده ایم. نتایج نشان دهنده عدم تاثیر عوامل انگیزشی معنوی،مادی وتاثیر عوامل سازمانی برعملکرد کارکنان بانک سپه شهر تهران بوده است.
خلاصه ماشینی:
com صمد عارفي نهاد (کارشناس ارشد مديريت ) چکيده اين مطالعه به بررسي تاثير عوامل انگيزش برارتقاء عملکردنيروي انساني بانک سپه شهر تهران پرداخته است .
براي انجام اين مطالعه از تعداد ٢٩٠٤ نفرجامعه آماري بااستفاده از فرمول کوکران ٣٤٠ نفر انتخاب و به عنوان افراد نمونه مدنظر قرار داديم و از پرسشنامه هاي انگيزش (٤٠ گويه اي) تهيه شده با طيف ليکرت و عملکرد (٤٠ گويه اي) تهيه شده به روش ارزيابي متوازن کاپلان ــ نورتون استفاده شده است .
(1392 متغيرمستقل متغير وابسته عوامل معنوي ويژگيهاي شغل روابط بين فردي ويژگيهاي شخصيتي عوامل مادي امنيت شغلي ارتقاء حقوق ومزايا عملکرد امکانات رفاهي وايمني عوامل سازماني مشارکت ومسئوليت شغلي سبک مديريتي پيشرفت وارتقاي شغلي منبع مدل : پورتر ولاولر١٩٦٨ برگرفته از مدل داداش زاده و همکاران (١٣٩٢) فرضيات تحقيق فرضيه اصلي بين عوامل موثر بر ايجاد انگيزش و عملکرد کارکنان بانک ارتباط معناداري وجود دارد.
871 29/5 (0/00) مثبت و معنيدار منبع : محاسبات تحقيق بحث و نتيجه گيري اين پژوهش به شناسايي عوامل موثر بر ايجاد انگيزش وتاثير آن برعملکرد کارکنان بانک سپه پرداخته است .
ب = نتايج آزمون فرضيه فرعي دوم نشان دهنده عدم تاثيرعوامل مادي موثر بر ايجاد انگيزش بر عملکرد کارکنان بانک سپه بوده است .
ج = نتايج آزمون فرعي سوم نشان دهنده تاثير عوامل سازماني موثر بر ايجاد انگيزش بر عملکرد کارکنان بانک سپه بوده است .