خلاصه ماشینی:
"با هم قرار گذاشتیم که از خودمان چند سؤال بپرسیم: چگونه از روشهای متداول استفاده کنیم تا شاگردان نیز در کلاس فعال باشند و معلم متکلم وحده نباشد؟ چطور میتوانیم در حین استفاده از روشهای متداول، علاوه بر حس شنوایی، از حواس دیگر بچهها نیز کمک بگیریم و آنها را فعال کنیم؟ چطور میتوانیم به تفاوتهای فردی بچهها در حین استفاده از روشهای متداول توجه کنیم؟ وقتی به این سؤالات بیندیشیم و تلاش کنیم پاسخهایی برای آنها پیدا کنیم و آنها را در عمل به کار ببریم، باید سعی کنیم خودمان را از کاربرد صرف رویکردهای متداول در کلاس دور کنیم و در طیف رویکردهای یاددهی- یادگیری به سمت رویکردهای فعال پیش برویم.
به نظر شما، آیا با این روش، دیگر ممکن است حتی یک نفر از اعضای کلاس در فرایند یادگیری- یاددهی شرکت نکند؟ در واقع با این روش همة بچهها خواه ناخواه وارد مشارکت میشوند."