چکیده:
داشتن احساسات ناخوشايند در مورد كار ممکن است منجر به اين شود كه افراد به منظور كاهش اين نارضايتی در جستجوی پیشنهاد جايگزين باشند. اين مقاله با هدف بررسی عوامل محركی كه كارمند شاغل را در جستجوی يک كار جديد تحت تاثیر قرار میدهد، ارائه شده است.داده ها از يک شركت تامین كننده برق مالزی كه شناخته شده می باشد، جمع آوری شده اند. بدين منظور سیصد شواهد برای سنجش اين فرضیه مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات با استفاده از تجزيه وتحلیل روابط دو متغیره آنالیز شده اند. نتایج نشان می دهد كه محیط كار تاثیر گذارترين عامل محرک در جستجوی كار جديد می باشد.
خلاصه ماشینی:
"(Hayati & Ganiago 2012) ٢- درک انگیزه جستجوی کار در زمینه استخدام انگیزه در کارکنان برای اطمینان از سلامتی عملیاتی هر سازمان نیازمند است .
( (٢٠١٤ Schohz &Mckenzie-mehr از دیدگاه جوینده کار، میتواند به عنوان یک انگیزه تشویقی برای جستجوی یک کار جدید، برای کارکنان باشد.
دوما، محققان دیگر (٢٠١٢,Caniago&Hayati ، Lundberg و همکارانش در سال ٢٠٠٩، Deci و Rayan درسال ١٩٨٥، Kufman در سال ١٩٨٠) عوامل محرک در دوره های بیرونی و درونی را پیگیری کردند.
در نتیجه در این تحقیق عوامل انگیزه جستجوی کار به سه بخش تقسیم میشوند: ١- حقوق و دستمزد ٢- محیط کار ٣- مشخصات شغلی حقوق و دستمزد در قالب حقوق و دستمزد خوب ، حقوق بهتر و حقوق راضی کننده و اینکه این حقوق دستمزد روی کارکنان اثر میگذارد، بررسی شده و انگیزه ای در جستجو برای شغل جایگزین میباشد.
مقایسه ها نشان میدهد که تاثیر گذارترین فاکتوری که انگیزه کارمندان را در جستجوی یک کار جدید تقویت میکند، محیط زیست ، حقوق و دستمزد و در نهایت ویژگی های شغلی است .
Employee Job Search Motivation factors: An evidence from electricity provider company in Malaysia.
A. (2003), "The association between training and organization commitment among white-collar workforce in Malaysia", International Journal of Training & Development, Vol. 7, pp.
Relationship between Motivational Factors and Job Performance of Employees in Malaysian Service Industry.
Herzberg’s motivator hygiene theory and the job satisfaction of agricultural education faculty.
(2004), "A review of employee motivation theories and their applications for employee retention within organizations", Journal of American Academy of Business, Vol. 5, pp."