چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مشاوره شغلی حکائی بر سازگاری شغلی و تعهد سازمانی اجرا شد. روش تحقیق به صورت میدانی تجربی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش کلیهی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اصفهان هستند که بر اساس نمونهگیری تصادفی 60 نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش (30 نفر) و گواه (30 نفر) گمارده شدند. ابزار اندازهگیری در این پژوهش پرسشنامهی سازگاری شغلی پورکبیریان (1386) و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (1990) است. اطلاعات تحقیق با استفاده از نرم افزار spss و با روش تحلیل مانوا دادهها تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که مشاوره حکائی بر سازگاری شغلی و بازخورد سازمانی تاثیر معناداری داشته است
(0/001>p)
خلاصه ماشینی:
حرفهي مشاورهي شغلی در قرن 21، رویکردهای حکائی پست مدرن را به وجود آورد که به افراد در زمینهي مسائل مرتبط با شغل و معنابخشی به داستانهاي شخصی کمک ميکرد - Dimmaggio - Salvator, Dimmaggio, & Semerari - Howard - Desocio (بروت 1 ، 2004).
هدف مشاوره حکائی کمک به مراجعان در زمینهي سازماندهی دوباره داستانهاي دارای -Brott - Bujold - Christensen & Johnston - Cochran -Chope & Consoli - Campbell & Ungar اشتباه زندگی شخصی و شغلی آنهاست تا بدان وسیله روی موضوعهاي گذشته و تجارب کنونی همراه با دیدگاهی در مورد آرزوها و مسائل آیندهي فرد، متمرکز شده و داستان جدیدی را ایجاد کنند که در نتیجهي آن فرد احساس معنادار بودن کند.
نتایج این پژوهش نشان داد که مشاوره شغلی حکای و حکایتهای شغلی به طور معناداری بر تعهد کارکنان تأثیر داشته است.
- مشاوره شغلی حکائی بر تعهد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اصفهان مؤثر است.
Abstract The purpose of the present study was to investigate the relationship between neuroticism, work-family conflict, role overload, procedural justice, distributive justice and job control with job burnout in employees of Ahvaz Gas Company.
Keyword: Neuroticism, Work-family conflict, Role overload, Procedural justice, Distributive justice, Job control, Job burnout The Relationship between Emotional Intelligence, Social Skills and Psychological Well-being in Female Students' of Shahid Chamran University By: M.
Keywords: Self-efficacy, Language learning orientations, Language learning strategies, English academic achievement The Effectiveness of Narrative Counseling on Job Adjustment and Organizational Commitment among Isfahan Educational Employees By: F.