خلاصه ماشینی:
"افزون بر بهره گیری که نظام سلطه از رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری پیشین ، اکنون نیز با توجه به تحولی عظیم در بهره گیری از ماهواره ها، اینترنت ، فرستنده های پرتابل ، میناتوری، ریزپردازه ها(١)، فیبر نوری، هواپیماهای ECE١٣٠ کومندو سولوی هواپیماهای هاوک (٢) و ده ها فناوری برتر رسانه ای با تجهیزات و ابزارها که در دست سردمداران نظام سلطه است ، در جهت تحمیل اراده خود بر ملت ها مورد استفاده قرار میدهد.
com/shmtsb) در مجموع میتوان گفت در جنگ ٢٠٠٣ امریکا و انگلیس در اشغال عراق ، این رسانه ها بودند که ابزار جایگزین نیروها و سلاح های جنگی در اختیار عملیات روانی نظام سلطه قرار گرفتند و بدین سبب معروف شد که در جنگ ٢٠٠٣ نبرد نظامیپیوست جنگ روانی بود.
از دیگر کارکردهای رسانه ها و سربازان آن در جنگ رسانه ای ظهور نوع جدیدی از خبرنگاران بود که از ماه ها قبل توسط پنتاگون آموزش دیده بودند و با اعزام به منطقه خلیج فارس و عراق همراه واحدهای نظامیدر صحنه های نبرد حضور یافته و برابر دستورالعمل پنتاگون (دستورالعمل ١٢ صفحه ای پنتاگون برای خبرنگاران (٥)(اتوسن ، ١٣٨٣، ص ١٢) از صحنه های جنگ خبر و تصویر تهیه و افکار عمومیرا مستقیما در جریان جنگ (جنگ رسانه ای) خود قرار دادند.
لیکن واقعیت آنست که در پشت صحنه عملیات رسانه ای، سیاست رسانه ای قدرت ها و نظام سلطه به مثابه راهبرد این حرکت قرار گرفته است که به صورت رسمیو سازمان یافته اما پنهان با اختصاص بودجه ای سری توسط سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و سرویس های جاسوسی و تشکیلات ویژه نظامی هدایت میشود."