چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی انتقال دو سویه در مهارت سرویس کوتاه بدمینتون است محققان در سال های اخیر به این نتیجه دست یافته اند که اصل انتقال در امر یادگیری انکارناپذیر است و موجب تسهیل انتقال در یادگیری می شود اصل انتقال دو سویه یکی از مباحث مهم انتقال و معقول ترین راه برای سرعت بخشیدن به روند موفقیت فرد است جامعه آماری این تحقیق شامل 200 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران بودند که 36 نفر از آنان به طور تصادفی انتخاب شدند متغیر مستقل در این تحقیق تمرینات به منظور یادگیری مهارت و متغییر وابسته میزان یادگیری دستی که در تمرینات شرکت ندارد بوده است ابزار مورد نیاز در این تحقیق پرسشنامه و وسایل ضروری در آزمون فرانسوی بدمینتون دو است ( متر و چسب نواری و طناب و پایه به ارتفاع 10/2 متر ) به منظور بررسی نتایج از روش های آمار توصیفی و استنباطی t مستقل و t وابسته استفاده شده و نتایج به دست آمده نشان داده که با 05/0 =a انتقال دو سویه از هر دو عضو به یکدیگر امکان پذیر است
خلاصه ماشینی:
"به منظور بررسی نتایج از روشهای آمار توصیفی و استنباطی( t مستقل و t وابسته)استفاده شده و نتایج بهدست آمده نشان داده که با(05/0-(به تصویر صفحه مراجعه شود)) انتقال دو سویه از هر دو عضو به یکدیگر امکانپذیر است.
فرح بانو قادری در سال 1378 انتقال دو طرفه در مهارت دریبل بستکبال را در دختران دانشجو مورد بررسی قرار داد و طی آن نتایج زیر بهدست آمد:انتقال یادگیری از دست غیر برتر به دست برتر میزان بیشتری را نشان میداد.
همچنین انتقال یادگیری مهارت از دست غیر برتر به دست برتر به صورت معنیدار انجام میگیرد و در نهایت بیان میشود که تفاوت معنیداری بین میزان انتقال از دست راست به چپ یا برعکس وجود ندارد.
میزان تفاوت انتقال یادگیری از دست برتر به دست غیر برتر و برعکس (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری همچنانکه میدانیم ارث،دلیل برتری یک نیمکرهء مغز و یک اندام است."