آنها مرتب به دنبال یافتن راهحلهایی هستند تا چیزی را به مشتریان ارائه دهند که باعث جلب آنها شود مثلا در بسیاری از شرکتهای خدماتی کشورهای صنعتی،عینکی اختراع شده است که مشتریان میتوانند با استفاده از آن جزئیات مثلا اتومبیل مورد نظر خود را ببینند،گزینش کنند و آن را سفارش دهند که در زمانی کمتر از یک ساعت اتومبیل مورد نظرشان وارد خط تولید میشود و ظرف 42 ساعت اتومبیل به آنها تحویل داده خواهد شد و این پروسه بدون کمک سیستمهای مدرن IT امکانپذیر نیست.
اما مدیران با حجم بسیار بالای اطلاعات که روزافزون شده بود،روبرو بودند ه در سال 0991 بسته جدیدی با نام EIS اختراع شد که به کمک سیستمهای اطلاعات مدیریت ( MIS )آمدند و اطلاعات را برای مدیران تجزیه و تحلیل میکرد.
چرا که مدیران مالی در شرکتهای بزرگ به کمک اطلاعات دقیق از بازار و نیازهای مصرفکنندگان با تجزیه و تحلیل اطلاعات،توسعه فنّاوریهای جدید اطلاعاتی،محصولات خود را در زمان سقرر تولید و به دست مشتریان و یا بازار میرسانند.