چکیده:
آینده حسابرسی بخش عمومی به نقش حسابرس و پاسـخگویی در مفهـوم دموکراسـی و حاکمیـت خـوب وابسته است . حسابرسی بخش عمومی دارای پیشینه خوبی در اجرای قوانین مقـررات و ارزشـها و معیارهـای دموکراسی در حوزه مالیه عمومی دارد. نیاز به حسابرسی بخش عمومی دائمی است . در آینده نیز موسسات حسابرسی مالی، از طریق خدمات حسابرسی و حسابداری بـه نقـش مهـم خـود در اطمینـان دهـی راجـع بـه مسئولیت پاسخ گویی ١ و افزایش حاکمیت خوب ادامه خواهند داد و باعث ایجاد اعتماد به نهاد یا موسسات بخش عمومی و نهایتا ایجاد اعتماد به مالیه عمومی میشود. حسابرسان بخش عمومی نقش مهمی در کاهش مشکل نمایندگی بین شهروندان و دولت و بهبود شفافیت در اجرای سیاست هـا دارنـد. در ایـن مقالـه سـعی شده است تجزیه و تحلیل شود که کدام طرح های نهادی بر اثر بخشی حسابرسی موثر است .
خلاصه ماشینی:
"برا ی کمک به بهبود دموکراسی انتظار می رود که حسابرسی بیشتر به کیفیت حاکمیت و همچنین انتقاد و ارزیابی اهداف اثر بخشی برنامه های سیاسی بخش عمومی تمرکز داشته باشد.
حسابرسی بخش عمومی از یک دموکراسی مشاوره ای پشتیبانی مـی کند و قدرت گویا و فصیح مردم بـه وسـیله تولیـد اطلاعـات توسـط بخـش عمـومی و اطمینـان بـه کیفیـت اطلاعات مالی و همچنین عملکرد مورد استفاده در سیاست گذاری و ارزیـابی در مجلـس مـی باشـد.
اثر بخشی حسابرسـی دولتـی در اطمینـان دهی و افزایش ارزشهای دموکراتیک ، حاکمیـت خـوب و سـطح خـوبی از اثـر بخشـی و عملکـرد مسـتلزم ارتباط تنگاتنگ بین حسابرسی و استفاده از یافته های حسابرسی در دولت و اعمال قـدرت قـانونی و بودجـه بندی می باشد و همچنین مسـتلزم ایـن اسـت کـه کیفیـت ارتبـاط حسابرسـی دولتـی بهبـود یابـد.
چشم اندازهای حسابرسی کارآمد و مؤثر که در بخش اجتماعی و بهداشتی و نیز در مورد حسابرسی عملکرد در ارتباط با برنامه ریزی شهری و تأمین زمین برای ساخت و ساز بـه انجـام رسـیده در مقابل مفهوم تجدید پذیری مالی و شرایط لازم جهت رشد اقتصادی با دوام تعریف شده است .
1 Agency problem 2 frey 3 olken 4 ferraz 5 finan 6 Randomized field experimental عوامل مشخص کننده اثر بخشی حسابرسی: استقلال و وسعت حسابرسی بینش تئوریکی در دسترس و شواهد تجربی بحث شده در بالا پیشنهاد می کند که بررسی مستقل فعالیتهای دولت شفافیت را افزایش و مشکل نمایندگی را کاهش می دهد و بنابراین بر نتایج مالی تأثیر دارد."