چکیده:
نتنوگرافی رویکرد جدیدی در عرصه شبکههای اجتماعی و فضای ارتباطات اینترنتی است که پیشنهادها و نظرهای مشتریان را در قالب کامنت بررسی میکند. استفاده از تکنیکهای کمی برای تحلیل، کشف معنا و شناسایی سیگنالهای مربوط به نظرهای ناقص کاربران برای مدیران بسیار حیاتی است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری، بار معنایی و معیارهای مهم در کامنتهای کاربران سایت خرید اینترنتی گوشی تلفن همراه شناسایی شد، سپس بر اساس تصمیمگیری مبتنی بر روابط اولویت فازی با اطلاعات ناقص، ارزشگذاری معیارها با بهرهمندی از خبرگان صورت گرفت. تحلیل محتوای کامنت کاربران نشان داد شش ویژگی قیمت، زیبایی، سرعت پردازش، کیفیت صفحه نمایش، باتری و دوربین برای کاربران اهمیت دارد و ازمیان این ویژگیها براساس روابط فازی با رویکرد ناقص، ویژگی زیبایی گوشی همراه با ارزش 27563/ 0 بیشترین اهمیت را برای کاربران دارد.