چکیده:
این پژوهش به بررسی حیطههای بیتفاوتی دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان نسبت به دستورات مدیران میپردازد و مشخص میکند چه نوع دستوراتی را دبیران با بیعلاقگی میپذیرند.روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایش بود. جامعهء مورد بررسی دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان در سال تحصیلی 18-08 بودند.از این جامعه 151 نفر به روش نمونهگیری چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامهء حیطهء بیتفاوتی بلک بورن بود.این پرسشنامهم ضمن تطبیق با فرهنگ جامعه و نظام آموزشی موجود با اعتبار 19 درصد به تعداد نمونهء مورد نظر به اجرا در آمد.نتیجهء تحقیق نشان داد دبیران دستورات مدیران در مؤلفههای مختلف آموزش و پرورش و آنچه آموزش و پرورش را به هم پیوند میدهد در حیطهء بیتفاوتی پذیرفتهاند.
خلاصه ماشینی:
"این پژوهش به بررسی حیطههای بیتفاوتی دبیران دبیرستانهای شهر اصفهان
مرئوس نشان داد برای آنکه پذیرش خارج از حیطهء بیتفاوتی باشد،باید اختیار مقام با
در این پژوهش واکنش دبیران نسبت به دستورات مدیران در زمینهء دستوراتی که
در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود مورد بررسی قرار گرفت تا از این بررسی
مشخص گردد پذیرش کدام نوع از دستورات در حیطهء بیتفاوتی قرار دارد.
از نظر دبیران حیطهء بیتفاوتی آنان ناشی از دستورات مدیران در کدام یک از زمینههای
همچنین این پرسش مطرح شد:که آیا در حیطهء بیتفاوتی دبیران از نظر عوامل
انجام پژوهش تعداد 151 نفر از این دبیران با روش نمونهگیری چند مرحلهای انتخاب شدند.
نتایج به دست آمده از این پژوهش در جدول 1 ارائه شده است.
دستور مدیران در مؤلفههای مختلف آموزش و پرورش را بیش از سطح متوسط قبول دارند.
جدول 2-مقایسهء میانگین میزان بیتفاوتی دبیران در مؤلفههای مختلف آموزش و پرورش
به عبارت دیگر میزان بیتفاوتی دبیران نسبت به مؤلفههای هفتگانه یکسان نبوده است.
جدول 3-مقایسهء میانگین نمرهء میزان بیتفاوتی دبیران مرد و زن نسبت به
میزان بیتفاوتی دبیران مرد و زن نسبت به دستور مدیران تفاوت وجود دارد.
جدول 4-مقایسهء نمرهء میزان بیتفاوتی دبیران در مؤلفههای مختلف با توجه به سن
سیاستهای آموزشی مربوط به نظارت معلمان معنادار بوده است.
بیتفاوتی دبیران با توجه به مدرک تحصیلی آنها تفاوت وجود دارد.
معلمان نسبت به دستورات مدیران تأثیر غیرقابل جبرانی به وجود خواهد آورد.
حالتی دیگر که میتوان به عنوان بیعلاقگی دبیران در پذیرش دستورات مدیران در نظر"