چکیده:
بخشهای خصوصی و عمومی نمی توانند نیروی انسانی علمی و فنی مورد نیاز در پست های سازمانی خود را به سرعت تامین کنند. مطالعه تطبیقی ( الگو برداری ) این اجازه را به ما می د هد که روشهای به کار گرفته شده توسط بخش خصوصی جهت شناسایی این مسئله را جستجو کرده و امکان به کار گیری آنها را در بخش عمومی ارزیابی کنیم . در این تحقیق ، فعالیتهای بخش خصوصی در زمینه استخدام و مدیریت نیروی کار - بخش علمی و فنی در کشور کانادا مورد بررسی قرار گرفته تا چهارچوبی را جهت تحقیق مدیریت منابع انسانی در رابطه با نیروی کار علمی و فنی ارائه دهد و نتایج آن به منظور مقایسه با مدیریت کار بخش عمومی به کار می رود. اجزای مهم مدیریت نیروی کار با سطوح سه گانه در نمودار هرمی ترسیم شده است و نمونه گیری از شرکتهای کانادایی توسط یک تحقیق کتابخانه ای و مشاوره با نمایندگیها و بخشهای همکاری کننده در این پروژه انجام گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"جهت اجتناب از فرار مغزها،شرکت کارکنانی را احتمالا به نمایندههای بازار آمریکا جذب میشوند شناسایی کرده و به آنها حقوق بالاتر پیشنهاد میکند تا آنها را به نگهداری در شرکت تشویق کند و برخی شرکتها تا زمانی که مقیاس حقوق متعادل نباشد،پاداشهایی را با شرایط استثنایی پیشنهاد میکنند این روش رابطه بهینه هزینه و منفعت را نشان میدهد که به شکلهای مختلفی انجام میشود.
جهت اجتناب از فرار مغزها،شرکت کارکنانی را احتمالا به نمایندههای بازار آمریکا جذب میشوند شناسایی کرده و به آنها حقوق بالاتر پیشنهاد میکند تا آنها را به نگهداری در شرکت تشویق کند و برخی شرکتها تا زمانی که مقیاس حقوق متعادل نباشد، پاداشهایی را با شرایط استثنایی پیشنهاد میکنند.
و در بخش عمومی چگونه است؟ این مطالعه تطبیقی(الگوبرداری)در کل تصویری از چگونگی فعالیت مدیریت استخدام و نیروی کار برای کارکنان فنی و عملی بخش خصوصی ارائه میدهد و ما نتایج به دست آمده از خدمات عمومی فدرال را جهت اطمینان مورد رسیدگی قرار میدهیم.
نتیجهگیری یافتههای پژوهش نشان میدهد که بدون توجه به تفاوتهای موجود بین بخش خصوصی و عمومی،بخش عمومی قادر است با اطلاعات به دست آمده از نمودار هرمی که نشاندهنده اجزای مهم حوزههای مدیریت نیروی کار بخش خصوصی است و مقایسه آن با بخش عمومی،مزیتهای رقابتی را شناسایی کرده و در جهت جذب نیروی انسانی کارآمد،علمی و فنی،تشویق کارکنان و ایجاد انگیزه از آنها و نیز جلوگیری از فرار مغزها تلاش کنند."