"برخی معتقدند که مدیر تنها به صورت ظاهری ارز ارتباطات حمایت میکند و در عمل فضای اندکی را برای ارتباطات واقعی در اختیار آنها میگذارد.
مثلا هرگز به کارکنان خود نگویید که علاقهء بیشتری را به کارشان نشان دهند.
به همهء کارمندان بگویید چگونه میتوانید به آنان کمک کنید تا کارشان را بهتر انجام دهند.
بر ایجاد اعتبار برای کارکنان تمرکز کنید.
همهء شرکتکنندگان را از این موضوع که قرار است چه مطالبی بیان شوند و چه انتظاراتی از آنا میرود،مطلع سازید.
اگر باید از کسی انتقاد کنید شما میتواتید با اتفاده از پیشنهادهای به شرح زیر،ضمن انتقاد از افراد،در آنها برای انجام هرچه بهتر کارشان انگیزه ایجاد کنید: خود را همانند یک معلم یا مربی ببینید.
به خاطر داشته باشید که شما قصد دارید به کسی کمک کنید تا پیشرفت کند.
توجه عمیق خود را نشان دهید و سعی کنید روشهایی را در اختیار افراد قرار دهید تا توانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند."