خلاصه ماشینی:
"چاپ دستی، اسکیس، طراحیهای خطی و رنگی و مجسمه از آثار بهنمایش گذاشتهشدة هنرمند در این نمایشگاه هستند که با وجود تنوع تکنیکی، مشابهات فرمی بسیاری با هم دارند و از یک نظام فکری نشئت گرفتهاند.
گویی لمس باصره بهتنهایی مخاطب را از درک اثر ارضا نمیکند و شاید بههمین دلیل است که در بازدید از این نمایشگاه، مدام با مخاطبانی مواجه میشوی که درحال لمس آثار کرگ هستند تا مگر به پیچیدگیهای تکنیکی آن پیببرند!
در آثار کرگ فضای اطراف مجسمه که بهعنوان فضای منفی درنظر گرفته میشود، منفعل نیست بلکه گاه همین فضاست که بر سازندة مفهوم مجسمه است و بههمیندلیل است که مجسمه در مواجهة ابتدایی وجوه متفاوت خود را به مخاطب عرضه نمیکند؛ گاه باید به آن خیره شوی یا با چشم نیمهباز به آن نگاه کنی تا بر اثر جابهجایی فضای مثبت و منفی، به ارجاعات فیگوراتیو آثار پی ببری و دقیقا همین خصوصیت است که سبب میشود حتی در مجسمههای کاملا فرمی، هنرمند بهدنبال نشانهای از فرم معنادار بگردیم."