چکیده:
این گزارش بر توسعه های اخیر در زمینه قیمـت گـذاری بیمـه وسـایل نقلیـه موتـوری در آلمـان ، سوئیس و اتریش متمرکز است . اجزای مختلف تشکیل دهنده حق بیمه و فرآیندهای موجود در تعیـین حق بیمه ، از طریق تجزیه وتحلیل پاسخ های نمایندگان صنعت به مطالعـه جـامعی کـه اخیـرا صـورت گرفته ، بررسی شده است . یافته هـای جدیـد در خصـوص اسـتفاده از معیارهـای تعرفـه ای مختلـف ، ابزارهای مورد استفاده برای قیمت گذاری مبتنی بر بازار و مشتریمحور، و همچنین اطلاعاتی که برای ارزش گذاری مشتری مدنظر قرارداده میشوند، گزارش شده اند. به علاوه ، به مشارکت پرسـنل فـروش بیمه در فرآیند قیمت گذاری اشاره شده است . در این گزارش ، در ارتباط با تعدیل حق بیمـه و معرفـی تعرفه های جدید، فراوانی، زمان لازم و هزینه های تحمیل شده را بررسی نموده ایم . مشارکت علمی این پژوهش در بخشی از ادبیات موضوع است که تـا کنـون تحقیقـات آکادمیـک زیـادی در آن صـورت نگرفته است . به علاوه ، نتایج ما شامل مفاهیم مدیریتی برای بهبود فعالیت های صنعتی در قیمت گذاری بیمه می باشد.
خلاصه ماشینی:
"1. Benchmarking مقایسه پاسخ های بیمه گران کوچـک و بـزرگ وسـایل نقلیـه موتـوری نشـان مـی دهـد کـه ابزارهـای قیمت گذاری ویژه مشتری (C٤ تا C٧) و یکپارچگی شبکه فروش (C٨ تا C١٠) نـه تنهـا اغلـب اوقـات در شرکت های دارای پرتفوی بزرگ بیمه وسایل نقلیه موتوری در دسترس هستند (بـه طورکامـل یـا جزئـی )، بلکه احتمال بیشتری وجود دارد که پیاده سازی آن ها نیز قـبلا بـه اتمـام رسـیده باشـد.
ازسوی دیگر، نتایج می تواند از این واقعیت ناشی شود که شرکت های دارای پرتفوی کوچـک بیمـه وسایل نقلیه موتوری باید در بهبود محاسبات قیمت اکچوئرال سرمایه گذاری بیشتری می کردند و ازایـن رو، منابع محدودی برای اجزای دیگر قیمت گذاری آنها باقی مانده است .
مفاهیم مربوط به قیمت گذاری اکچوئرال بررسی های ما نشان می دهد که تعداد معیارهای تعرفه ای که برای قیمت گذاری اکچـوئرال اسـتفاده میشود به طور قابل ملاحظه ای بین بیمه گران وسایل نقلیه موتوری در سه کشور آلمـانی زبـان تفـاوت دارد.
Schmidt-Gallas and Lauszus, 2009b در مطالعه ما نشان داده شد، بسیاری از بیمه گران وسایل نقلیه موتوری در پیاده سازی قیمت گذاری بر پایه بازار و ویژه مشتری بسیار کند عمل میکنند و تسریع فرآیند به منظور مقابله با رقابت های شدید و تغییر رفتار مشتری (روند T٣ تا T٥) ضروری است .
Pricing-Strategien in der KfZ- Versicherung, St. Gallen/Dübendorf, Switzerland: Institute of Insurance Economics of the University of St. Gallen and Solution Providers Switzerland.
Mehr Markt: Die Pricing-Prozesse der Versicherer müssen besser werden, Ergebnisse der Branchenbefragung 2005 und Empfehlungen für das Management, Bonn, Germany: Simon Kucher & Partners."