چکیده:
تحقیق انجام شده پیرامون تاثیر آموزش های مهدکودک بر رشد مفهوم سازی کودکان است . جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر میباشند که در مهدکودکهای شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان ، در سال های قبل به طور فعال حضور داشته و از آموزش های مهدکودک برخوردار بوده اند و اکنون در پایه های اول و دوم دبستان میباشند. حجم نمونه ما در این تحقیق تعداد ٥٠ نفر از دانش آموزان مقاطع اول ، دوم دبستان نمونه تحقیق را شامل میشوند تعداد ٢٥ نفر از این تعداد دانش آموزان دختر و ٢٥ نفر بقیه پسر میباشند که به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند و پرسشنامه در بین آن ها توضیح شده است . روش تحقیق این تحقیق علی- مقایسه ای- یا پس رویدادی است . و با توجه به ماهیت متغیرهای پژوهش از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است که نتایج نشان داد بین آموزش های مهدکودک و رشد مفهوم سازی کودکان ، رشد ذهنی، هوش علمی و هوش فرهنگی رابطه معنا داری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"با توجه به این امر با اطمینان =sig ) بوده که این مقدار در سطح (٠٥ معناداری به دست آمده (٠٠٠ ٩٥ درصد میتوان ادعا نمود که بین متغیرهای آموزش های مهدکودک و رشد مفهوم سازی کودکان ازلحاظ آماری رابطه ی بوده (٩٧٥/= r) که این مقدار حاکی از ارتباط بسیار قوی معنیدار و مثبتی وجود دارد.
با توجه به این امر با اطمینان =sig ) بوده که این مقدار در سطح (٠٥ معناداری به دست آمده (٠٠٠ ٩٥ درصد میتوان ادعا نمود که بین متغیرهای آموزش های مهدکودک و رشد مفهوم سازی کودکان ازلحاظ آماری رابطه ی بوده (٩٧٥/= r) که این مقدار حاکی از ارتباط بسیار قوی معنیدار و مثبتی وجود دارد.
فرضیه ی دوم : بررسی رابطه ی بین متغیرهای آموزش های مهدکودک و رشد ذهنی کودکان را مورد کنکاش قرار داده است ، با توجه به اینکه هر دو متغیر در مقیاس ترتیبی ارائه شده اند در تحلیل این فرضیه نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید.
فرضیه ی سوم : بررسی رابطه ی بین متغیرهای آموزش های مهدکودک و هوش علمی کودکان را بررسی میکند، در این بررسی نیز با توجه به اینکه متغیر محل سکونت اسمی بوده و متغیر میزان مطالعه نیز در مقیاس ترتیبی ارائه شده است از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردیده است ."