چکیده:
این مطالعه با هدف بررسی ارتباط ارزشیابی مستمر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی است . براین اساس با بررسی دو گروه کنترل و آزمایش واجرای آزمون های ارزشیابی از دروس زبان انگلیسی، اطلاعات لازم جمع آوری شد. این نمونه ، شامل ١٠٧ دانش آموز پایه های دهم (٥٢) پایه های یازدهم (٥٥) و در مجموع (٥٧) دختر و (٥٠) پسر در دو گروه ، آزمایش (٥٦) و کنترل (٥١) است که باروش تصادفی انتخاب شدند. پس ازشش ماه اجرای طرح ارزشیابی از محتوی کتابهای زبان انگلیسی در گروه آزمایش ، داده ها جمع آوری و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نتایج نشان داد که ارزشیابی در افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پایه های، دهم و یازدهم معنی دار بوده است . در پایان پیشنهاداتی کاربردی نیز ارائه شده است
خلاصه ماشینی:
"پس ازشش ماه اجرای طرح ارزشیابی از محتوی کتابهای زبان انگلیسی در گروه آزمایش ، داده ها جمع آوری و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نتایج نشان داد که ارزشیابی در افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پایه های، دهم و یازدهم معنی دار بوده است .
این مطالعه به بررسی ارتباط ارزشیابی مستمر برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی برای تقویت نقاط مثبت شیوه های ارزشیابی و کاهش یا از بین بردن نقاط ضعف ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش می پردازد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) چون Tمحاسبه شده (٥/٠٥٣) از مقدار جدول در سطح ٠٠٠/>P بزرگتر میباشد بنابراین فرضیه صفر رد شده است و فرضیه تحقیق تایید میگردد و نتیجه میگیریم که میانگین نمرات گروه آزمایش بیشتر از میانگین نمرات گروه کنترل می باشد.
(رجوع شود به تصویر صفحه) فرضیه شماره ٢ و٣ چون T محاسبه شده به ترتیب (٦/٦٤٥ و ٨/٦٥٣) از مقدار جدول در سطح ٠٠٠/>P بزرگتر میباشد بنابراین فرضیه صفر رد شده است و فرضیه تحقیق تایید میگردد و نتیجه میگیریم که میانگین نمرات گروه آزمایش در پایه های دهم و یازدهم بیشتر از میانگین نمرات گروه کنترل می باشد.
فرضیه شماره ٢: نتیجه آزمون این فرضیه نشان میدهد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و میانگین نمرات گروه کنترل در درس زبان انگلیسی پایه دهم تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه شماره ٣: نتیجه آزمون این فرضیه نشان می دهد که بین میانگین نمرات گروه آزمایش و میانگین نمرات گروه کنترل در درس زبان انگلیسی در پایه یازدهم تفاوت معنی داری وجود دارد و با توجه به اینکه عدد T برابر با (٨/٦٥٣) می باشد."