خلاصه ماشینی:
کاراتچی دیدگاههایش را درباره هنر روی کاغذ مطرح نکرد، اما در واقع، این امر برای آنها توسط جی.
کاراتچی دیدگاههایش را درباره هنر روی کاغذ مطرح نکرد، اما در واقع، این امر برای آنها توسط جی.
این یک نکته جزئی آموزنده است، زیرا نشان میدهد که زیباشناسی کلاسیسیست چقدر انعطاف دارد و با تغییراتی برای شیوهگرایی، باروک و یا هنر کاراواجو قابل کاربرد است.
این یک نکته جزئی آموزنده است، زیرا نشان میدهد که زیباشناسی کلاسیسیست چقدر انعطاف دارد و با تغییراتی برای شیوهگرایی، باروک و یا هنر کاراواجو قابل کاربرد است.
با اینکه پاتریتسی از علل چهارگانه ارسطو پیروی میکرد، با این همه او معتقد بود که در مورد شعر آنها یکی هستند، زیرا حیرتانگیزی همزمان علت فاعلی، غایی، صوری و مادی است.
با اینکه پاتریتسی از علل چهارگانه ارسطو پیروی میکرد، با این همه او معتقد بود که در مورد شعر آنها یکی هستند، زیرا حیرتانگیزی همزمان علت فاعلی، غایی، صوری و مادی است.
مهمترین مسأله برای برونو در آنچه که او درباره زیباشناسی نوشت نظریهای منفی بود مبنی بر اینکه "هیچ چیزی به طور مطلق زیبا نیست".
مهمترین مسأله برای برونو در آنچه که او درباره زیباشناسی نوشت نظریهای منفی بود مبنی بر اینکه "هیچ چیزی به طور مطلق زیبا نیست".
سهم و نقش گالیلئو در زیباشناسی را ممکن است به ترتیب زیر خلاصه کنیم: تأکید بر تفاوت میان دانش و هنر؛ کوشش در جهت ارزشگذاری هنر مطابق با زحمتی که میطلبد و توهمی که ایجاد میکند؛ یک تمایز پیشنهادی میان عوامل بصری و بساوایی در هنرهای تجسمی؛ و یک تمایز پیشنهادی دیگر میان فرم هنرهای مختلف بر اساس اینکه این فرمهای اشیای هنری بر اساس فرآیندی متصل تولید میشوند یا منقطع.