چکیده:
هدف این پژوهش امکانسنجی بهکارگیری نظام گرانت (اعتبار ویژه) در امر آموزش و بهسازی مدیران بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته است. برای گردآوری اطلاعات، هم از ابزارهای روش پژوهش کمی (پرسشنامه) و هم از ابزارهای روش پژوهش کیفی (مصاحبه) استفاده شد. در این مطالعه پیامدها، چالشها، قوتها و ضعفها، تهدیدات و فرصتهای حاصل از بهکارگیری این نظام از دیدگاه مدیران و متخصصان دانشگاهی و سازمانی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج موید موفقیت این الگو در اعتلای سطح توانمندی سازمانی است.
The aim of this research was a feasibility study of using GRANT system in training and development of managers. This research is a type of mixed method which for data collection, tools for quantitative research methods (questionnaires) and tools for qualitative research methods (interviews) were used. In this study the outcomes, challenges, strengths, weaknesses, threats and
opportunitiesfor implementation of GRANT in training and development of managers, as managers are academic/organizational experts, viewpoint were surveyed and investigated. Result show that this method can enhance organizational ability.
خلاصه ماشینی:
"بنابراین آن چه که مسأله اصلی پژوهش حاضر را تشکیل می دهد عبارت است از امکان سنجی به کارگیری یکی از روندها و چشم اندازهای جدید در عرصه آموزش و بهسازی سازمانی تحت عنوان نظام اعطای گرانت یا اعتبار ویژه و تاثیر آن بر برنامه ریزی آموزشی و نیز نظارت بر فرایند اجرای دوره ها و استقبال افراد از دوره ها.
به طور کلی مدیریت پروژه های تحقیقاتی مشتمل بر ٦ مرحله زیر است : - شناسایی قلمروها و اهداف پژوهشی - تدوین پروپوزال ها - ارزیابی و بازبینی پروپوزال ها - تصویب پروژه ها و تأمین منابع - اجرا و نظارت بر پروژه های در حال اجرا - ارزشیابی از پروژه های اتمام یافته امکان سنجی به کارگیری نظام گرانت در آموزش و بهسازی مدیران آموزش به تصویر صفحه رجوع شود شکل ٢.
نتایج آزمون فریدمن در اولویت بندی شاخص های عملکردی موردتوجه برای به کارگیری نظام گرانت به تصویر صفحه رجوع شود بحث و نتیجه گیری انگیزه اصلی انجام تحقیق حاضر امکان سنجی به کارگیری نظام گرانت در آموزش و بهسازی مدیران بود که در این راستا محقق به بررسی زمینه های کاربرد، شرایط و الزامات به کارگیری ، چالش های پیشرو، پیامدهای مثبت و منفی که از اجرای این نظام حاصل خواهد شد و شاخص - های عملکردی این نظام برای سازمان پرداخت .
Executive Coaching: A Conceptual Framework from an Integrative Review of Practice and Research, Human Resource Development Review, Vol. 4, No. 4, pp."