خلاصه ماشینی:
"اما، محدودیتها و فرصتهای جدیدی که شیوههای زندگی ما را شکل میدهند کداماند؟ آیا اثرگذاری نهادهای دیگری همچون جامعه جغرافیایی، گروه دوستان یا محل کار، جایگزین تأثیر نهادهای سنتی همچون خانوادة صلبی فرد یا کلیسا شده است؟ هنگامیکه افراد در پی شکلدادن و اصلاح هویتهایشان هستند، آیا بازار و قدرت فرهنگ مصرفی به آنها مدد میرسانند یا سد راه ایشان هستند؟ با تغییرات ناگهانی بازار و فشارهایی که سازمانها در محیط جهانی مواجه میشوند، چه باید کرد؟ این امور چه تأثیری بر انتخاب فرد و توان او بر تحقق آرزوها و امیال فردیاش دارد؟ بهعلاوه، سازمانهای کاز در دورة معاصر چه نقشی در تصمیمگیری سبک زندگی ایفا میکنند؟ آیا سازمانها یا «ناظران مهم» و جدیدی برای نشر اطلاعات درباره سلامت، بهزیستی و شیوههای زندگی وجود دارند؟ آیا در این میان سازمانهایی وجود دارند که با ایفای نقش مؤثر از طریق سیاستها، فعالیتها و طراحی محل کار، به افراد کمک کنند تا به شیوههای زندگی دلخواه دست یابند و از این رهگذر، افزون بر القای بهروزی به آنها، حق انتخاب و آزادی ایشان را در هویتسازی و شکلدهی به سبک زندگی افزایش دهند؟ منابع Bauman, Z.
(2007) "The spread of obesity in a large social net work over 32 years', New England Journal of Medicine, 357: 370-9.
(1998b) "Explaining women's employment patterns, orientations to work revisited', British Journal of Sociology, 49 (1): 118-37.
J. (2005) Between family and friends: a longitudinal study of friendship choice", British Journal of Sociology, 56 (3): 433-50."