چکیده:
این مقاله مدل فرآیند تحلیلی سلسله مراتبی را برای انتخاب بهترین فروشنده در میان گزینه های مختلف ارائه می دهد. انتخاب فروشنده مناسب تصمیمی مهم در یک زنجیره تامین است. مدل پیشنهادی این مقاله می تواند در انتخاب فروشنده خوب و کارآمد به شرکت کمک کند. فرآیند تحلیلی سلسله مراتبی یک ابزار تصمیم گیری چند معیاره است که معیار های کمی و کیفی را بررسی می کند.
خلاصه ماشینی:
"از این رو، اگر هنگام مقایسه i امین عنصر با j امین عنصر، غلبه در موقعیت عنصر های i، j رخ ندهد، در موقعیت i، به عنوان aji، اتفاق می افتد و معکوس آن به صورت خودکار به aji مربوط می شود، 4) همه n(n-1)/2 را به دست آورید و این عبارت با مجموعه ماتریس های موجود در (3) تعیین می شود، 5) جمع آوری داده های مقایسه دو تایی و وارد کردن معکوس ها به همراه واحد n و ثبت مورب اصلی، مسئله مقادیر اصلی aw=λmaxw حل می شود و ثبات آن بررسی می شود، 6) مراحل (3)، (4) و (5) در همه سطوح و خوشه ها در سلسله مراتب تکرار می شود، 7) ترکیب سلسله مراتبی برای افزایش مقادیر ویژه، با میزان معیار ها، استفاده می شود و حاصل جمع همه مقادیر ویژه را مطابق با آن مقادیری مدیریت می کند که در سطح پایین تر هستند و به بردار کامپوزیت اولویت برای پایین ترین سطح سلسله مراتب می انجامد؛ 8) ثبات، با ضرب و تکثیر هر شاخص ثبات با اولویت معیارهای مطابق و افزودن این محصولات در همه جا، برای کل سلسله مراتب ارزیابی می شود.
مراحل مدل ارائه شده به شرح زیر است: 1) با توجه به معیار ها، امتیاز هر فروشنده را محاسبه کنید، 2) همه معیار ها را با استفاده از فرآیند تحلیلی سلسله مراتبی ارزیابی کنید، 3) امتیاز کلی هر فروشنده را محاسبه کنید و برای انتخاب بهترین فروشنده آن ها را دسته بندی کنید."