چکیده:
وفاداری مشتریان امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفاداری مشتریان امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود. هدف تمام فعالیت های بازاریابی، ایجاد وفاداری مصرف کنندگان نسبت به علامت تجاری و ایجاد وفاداری و مراجعه مجدد مشتریان می باشد که مستلزم به وجودآوردن اعتماد مصرف کنندگان به علامت تجاری است. در این مقاله بدین منظور ابعاد آن، مورد بررسی و آزمون قرار گرفت که نتیجه آزمون حاکی از تاثیرات مثبت عوامل تعریف شده می باشد. پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی به انجام رسیده، ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود، که درمیان مشتریان بانک ملت و ملی استان مازندران توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آموس صورت گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج تحقیق نشان داد نگرش مصرف کنندگان بر تبلیغات و پیشبرد فروش بر روی کیفیت درک شده، آگاهی از برندو تداعی برند تاثیر گذار می باشد که این عوامل خود بر وفاداری به برند موثر می باشد.
خلاصه ماشینی:
پس از تجزیه و تحلیل داده ها ، نتایج تحقیق نشان داد نگرش مصرف کنندگان بر تبلیغات و پیشبرد فروش بر روی کیفیت درک شده ، آگاهی از برندو تداعی برند تاثیر گذار می باشد که این عوامل خود بر وفاداری به برند موثر می باشد .
(١٩٩٠,Farquhar) در این راستا ، شناسایی عواملی که در ایجاد ارزش نام تجاری و وفاداری به برند تاثیر گذاراست ، در اولویت های دانشگاهیان و مدیران بازاریابی قرار گرفته است .
,Myers) 2003) سؤال اصلی تحقیق این است که هزینه های تبلیغاتی و تبلیغات پیشبرد فروش چه تأثیری روی وفاداری به برند( نام تجاری ) دارند .
و نیز اثرات همزمان هزینه های تبلیغات ، کیفیت ادراک شده ، آگاهی برند و تداعی برند برروی وفاداری به برند مورد بررسی قرار گرفته است ٣- اهمیت و ضرورت در دنیای کسب و کار امروزی ، برند به طور معمول به عنوان ابزاری در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی مانند توسعه سهم بازار یا افزایش تکرار خرید مصرف کنندگان قلمداد می شود .
مطالعات متعدد براساس معیارهای مالی و محصول - بازار برای تجزیه و تحلیل اثرات کوتاه مدت و بلندمدت فعالیت ها و سیاست های بازاریابی همچون تبلیغات و هزینهای پیشبرد فروش روی ارزش ویژه نام تجاری انجام شده است .
2. 069 0/039 تایید فرضیه ٢: درک مصرف کننده از هزینه های تبلیغاتی روی آگاهی از برند تاثیر دارد .
Thes impact of product-country image and marketing efforts on retailer-perceived brand equity: An empirical analysis.
Journal of Product & Brand Management, 12(1), 39–51.
Journal of Product & Brand Management, 12(1), 39–51.