خلاصه ماشینی:
"از هنگامی که شتاب ایجاد شد،ما چشماندازی از پرداخت الکترونیک را مطرح کردیم تا در میان مدت تحولی ایجاد شود، به نحوی که استفاده از خودپرداز به عنوان پرداختکننده کاهش یابد و سایر خدمات مانند پرداخت قبوض و انتقال وجه هم از آن طریق عملی شود،منتها این موضوع مستلزم گسترش شبکه فروش است،اما تا دو سال قبل که شبکه POS قابل توجه نبود و تعداد POS فقط 6000 دستگاه بود،ولی امروز بعد از 15 سال به 6000 دستگاه رسیدهایم و هدف این است که به 300 هزار دستگاه برسیم.
؟/نظر بانک مرکزی در مورد Core Banking بانکهای مختلف کشور به عنوان TPS ارتباط گیرنده با NPS چیست؟ بانک مرکزی بحث بر IT بانکها را از مدتها پیش آغاز کرده،اما به علت محدودیتهای مربوط به نیروی انسانی فنی،این امر هنوز به طور کامل محقق نشده است،ضمن این که ممکن است انتقادداتی در مورد محود کردن بانکها به وجود آید.
بانک و اقتصاد ؟/آقای صیاد،چرا عدهای از دستاندکاران بانکها مشکل زیرساختهای مخابراتی را به عنوان مهمترین مشکل در راه بانکداری الکترونیک معرفی میکنند؟ شرکت دیتا مرتب اعلام میکند که این تعداد پورت را جهت ارایه آماده دارد،اما ارایه پورت کافی نیست،بلکه این شرکت باید به جای پورت،یک شبکه یا به اصطلاح یک ابزار ارتباطی شامل طراحی،تجهیزات شبکه،انواع روتر و سوییچ،امنیت و پروتکل ارتباطی با قابلیتهای شبکه پشتیبان برقراری ارتباط را در اختیار بانکها و دیگر کاربران قرار دهد.
به طور مثال،اگر بانک ملی بخواهد شعبه گلستان بندر انزلی را به مرکز کامپیوتر خود در تهران متصل کند،بایستی یک (به تصویر صفحه مراجعه شود)کارمزد دریافتی برخی از بانکها برای استفاده از POS ،مستقل از مبلغ تراکنش است و در برخی دیگر از بانکها به صورت درصدی از مبلغ تراکنش میباشد."